تاریخ : دوشنبه 19 خرداد 1399
کد 981

ورود دو نوع تراکتور جدید به خط تولید گروه تراکتورسازی

تحول بزرگ در گروه تراکتورسازی با طراحی و تولید نسل جدید موتورهای چهار سیلندر

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: تولید دو نوع تراکتور جدید و پرقدرت ITM 4120 و ITM 455 امسال در دستور کار ما قرار دارد و به خط تولید تراکتورسازی اضافه خواهند شد.
 ابوالفتح ابراهیمی در مراسم رونمایی از نسل جدید موتورهای چهار سیلندر ساخت شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز، افزود: این افتخار بزرگی برای ماست که در سال جهش تولید با تکیه بر توان داخلی و متخصصان گروه تراکتورسازی ایران نسل جدید موتورهای چهار سیلندر این شرکت را عرضه کنیم.

وی افزود: متخصصان ما به دور از شعار و با شعور در جهت جهش تولید قدم برمی دارند و با طراحی، ساخت و تولید نسل جدید موتورهای چهار سیلندر که استانداردهای روز جهانی را پاس کرده است، تحول بزرگی را در تراکتورسازی تبریز شاهد خواهیم بود.

ابراهیمی ادامه داد: تولید دو نوع تراکتور جدید و پرقدرت ITM 4120 و ITM 455 امسال در دستور کار ما قرار دارد و به خط تولید تراکتورسازی اضافه خواهند شد.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: نمونه سازی و تولید اولیه این دو نوع تراکتور انجام شده است و بزودی خط تولید این دو نوع تراکتور جدید افتتاح خواهد شد.

ابراهیمی اضافه کرد: همه این تحولات بزرگ را مدیون متخصصان، مدیران و کارگران عزیز گروه تراکتورسازی هستیم و همچنین از اساتید دانشگاه های تبریز و صنعتی سهند هم قدردانی می کنیم که با قرار گرفتن در کنار متخصصان گروه تراکتورسازی به شکل گیری این تحولات مثبت بزرگ کمک کردند.

وی در ادامه از عدم همکاری شرکت های خارجی همکار این گروه در طراحی و ساخت موتور جدید خبر داد و گفت: دو شرکت اروپایی آمدند و به بهانه تحریم با ما همکاری نکردند، اما همکاران ما بیکار ننشستند و با همکاری اساتید متبحر دانشگاه های تبریز توانستند این موتور قدرتمند و به روز را طراحی کنند.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران تاکید کرد: طراحی، ساخت و تولید این نوع موتور جدید حاصل یک کار فنی بسیار دقیق و بکارگیری تکنولوژی های پیچیده میسر شده و موجب افتخار و مباهات ماست.

ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: در گروه تراکتورسازی هر روز نوآوری می شود و باید هم بشود و اگر روزی بدون کار جدید سپری شود، آن روز ما بیهوده بود است.

وی در پایان به شایعه احتکار تراکتور در فضای مجازی توسط برخی افراد خاص هم اشاره ای کرد و گفت: کسانی که چنین شایعاتی مطرح کرده اند، نمی دانم با چه هدفی چنین مطالب نادرستی بیان کرده اند، اما باید بگویم اگر احتکاری باشد در جلوی چشم مردم و رسانه ها نمی شود و فیلمی که منتشر شده مربوط به محوطه بارگیری و تحویل تراکتورسازی است و همه تراکتورسازی موجود در محوطه فروخته شده و حتی اسم و محل مشتری هم روی آن ها ثبت شده است.

ابراهیمی ادامه داد: محدودیت شماره گذاری تراکتور و محدودیت های ترافیکی ناشی از شیوع ویروس کرونا، باعث تجمع تراکتورهای تولیدی محوطه شده است و ما کار بارگیری و تحویل تراکتورهای تولیدی را پس از رفع محدودیت های ترافیکی شروع کرده ایم و این روند بدون وقفه ادامه دارد.