تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1399
کد 947

انجام تشریفات گمرکی روزانه 600 کامیون کالای صادراتی در گمرک پرویزخان

از ارسال محموله های کاشی به این گمرک تا اطلاع ثانوی خودداری شود

طبق اعلام مدیرکل گمرک پرویزخان به دلیل عدم تناسب ناوگان حمل و نقل عراق با نوع و تعداد کامیون های حامل کالاهای صادراتی در مرز پرویزخان و همچنین مشکلات ناشی از محدودیت های تردد در کشور عراق و ناهماهنگی بازرگانان طرف عراقی در پذیرش کالای کاشی، بیش از یک هزار کامیون حامل کاشی در مرز پرویزخان منتظر تخلیه کالا هستند.
مسلم احمدی نصر با بیان این مطلب افزود : این وضعیت با بارگیری و حمل پیوسته و ارسال به مرز توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان کاشی نیز تشدید می شود. از همه ی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و رانندگان محترم تقاضا دارم از ارسال و حمل کالای کاشی به مقصد مرز پرویزخان تا اطلاع ثانوی و بازگشت روند عادی تخلیه و بارگیری در مرز خودداری کنند.

وی گفت : لازم به ذکر است هم اکنون روزانه تشریفات گمرکی 600 کامیون کالای صادراتی در گمرک پرویزخان انجام می شود و روند تخلیه و بارگیری همه ی کالاهای صادراتی« به جز کاشی » بدون معطلی در مرز در حال انجام است. طبق اعلام مدیر گذرگاه مرزی پرویزخان عراق به دلایل کنترل های بهداشتی از  1399/03/12تا اطلاع ثانونی پذیرش کالاهای صادراتی به صورت حمل یکسره ممنوع شده و همچنین با توجه به تصمیم امروز وزارت کشاورزی اقلیم کردستان عراق از روز سه شنبه 1399/03/13 واردات گوجه فرنگی به عراق ممنوع می باشد.
مدیرکل گمرک پرویزخان اظهار داشت : ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی (رحمه الله علیه) و شهدای قیام خونین پانزده خرداد، به اطلاع می رسانم در تعطیلات پایان هفته مرز پرویزخان برای انجام تشریفات کالاهای تجاری فعال می باشد.