تاریخ : دوشنبه 12 خرداد 1399
کد 943

حضور مدیر عامل شرکت سایپا دیزل در اتاق تبریز

اعضای هئیت مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه سازان و مجموعه سازان خودروهای استان با محمد حسن محمد زاده مدیر عامل شرکت سایپا دیزل در محل اتاق تبریز دیدارکردند.
محمد حسن محمد زاده  مدیر عامل سایپا دیزل در سخنانی با تاکید بر ظرفیت های قطعه سازی و مجموعه سازی استان آذربایجان شرقی، یادآور شد: مطمئنا همه بر آن اذعان دارند که صنعت قطعه سازی کشور که امروز شاهد شکوفایی آن در اقصی نقاط پهناور کشورمان هستیم از شهر تبریز شروع شده و شرکت سایپا دیزل در صدد آن است که در تولید کامیونت های شش و هشت تنی از ظرفیت این شهر صنعتی بهره مند گردد.
مدیر عامل شرکت سایپا دیزل در خصوص بهره مندی از ظرفیت صنعت قطعه سازی و مجموعه سازی استان یادآور شد: کارگروهی در راستای مذاکره با فعالان این حوزه در جهت بهره مندی از ظرفیت های صنعتی استان آذربایجان شرقی در این شرکت ایجاد خواهد شد. وی تولید کامیونت های شش و هشت تنی را از جمله اولویت های همکاری دوجانبه این شرکت با فعالان صنعتی استان آذربایجان شرقی خواند.
ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس اتاق تبریز در این نشست با یادآوری ظرفیت های صنعتی استان افزود: متاسفانه اکثر واحدهای صنعتی زیر ظرفیت اسمی خود تولید می کنند که حمایت خودروسازان ملی از قطعه سازان می تواند کمک شایانی در بهره مندی از ظرفیت های صنعتی مناطق مختلف کشور بخصوص استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از  قطب های صنعتی کشور باشد.
وی با قدردانی از دیدگاه مدیر عامل سایپا دیزل که علاقمند استفاده از ظرفیت های استانی است گفت: این دیدگاه می تواند فتح بابی در گسترش همکاری های خودرو سازان با قطعه سازان و مجموعه سازان استانی در راستای توسعه این صنعت در شرایط سخت اقتصادی که نشاط گرفته از تحریم های ظالمانه آمریکا برای علیه ملت ایران، شیوه ویروس کرونا و سوء مدیریت برخی از حوزه های مدیریتی در صنعت معظم خودرو سازی و قطعه سازی کشور باشد.
وی آمادگی  واحد های صنعتی استان (مجموعه سازان و قطعه سازان) برای همکاری با شرکت سایپا دیزل را اعلام نمود.
عباس کمالی نایب رئیس اتاق تبریز در این نشست با تاکید بر اجحاف خودروسازان بر قطعه سازان و مجموعه سازان کشور و به خصوص استان آذربایجان شرقی یادآور شد: قرارد ادهای یک طرفه و عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان سبب تضعیف این صنعت در استان و کشور شده است.
 نایب رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که قطعه سازان و مجموعه سازان استان و کشور توان بومی سازی اکثر قطعات خودروهای سبک و سنگین در کشور را دارند از مدیر عامل شرکت سایپا دیزل و سایر شرکت های خودرو سازی خواست در جهت تقویت این صنعت بومی اقدامات موثری را انجام دهند تا با شکوفایی این بخش از صنعت امکان توسعه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای جویندگان کار و جوانان فارغ التحصیل کشور فراهم گردد.
یونس اکبر پور پایدار رئیس انجمن قطعه سازان خودرو استان با یادآوری ظرفیت های صنعتی این استان در حوزه قطعه سازی و مجموعه سازی افزود: ایجاد اولین شهرک فن آوری خودرو، اولین خوشه خودروسازی و قطعه سازی کشور  از یک طرف و وجود مجموعه های صنعتی همچون تراکتور سازی، چرخشگر، ایدم و... که مجموعاً  9 واحد تولید کننده قطعات خودروهای  سنگین در استان است؛ نشان از ظرفیت های استان در این بخش است که می تواند در توسعه صنعت خودرو سازی کشور بسیار موثر گردد.
وی با یاد آوری این نکته که بیش از 200 واحد فعال قطعه سازی و مجموعه سازی  در استان وجود دارد از مدیر عامل شرکت سایپا دیزل خواست تا در راستای بهره مندی از ظرفیت صنعتی استان آذربایجان شرقی امکان  گسترش همکاری های دوجانبه را بیش از بیش فراهم آورد.
در پایان این نشست مدیر عامل شرکت سایپا دیزل و هئیت همراه از مجموعه صنعتی تراکتور سازی بازدید نمودند.