تاریخ : شنبه 10 خرداد 1399
کد 921

گزارشی از واحد صدور گواهی مبداء اتاق تبریز مستقر در گمرک تبریز

.
گزارش 1) با توجه به اخبار واصله، مرز بازرگان همچنان بسته است و طبق شنیده ها از طرف کشور ترک از تاریخ 19 خرداد گشوده خواهد شد. فعلا مرز سرو جهت ترانزیت جاده ای به ترکیه و اروپا خدمات ارائه می دهد و در این مرز، چون قبلا تردد کم بوده و اینک که حجم صادرات از این مرز صورت می گیرد  با مشکلات سیستمی و مدیریتی مواجه شده است ولی صادرات بصورت قطره چکانی انجام می پذیرد. 

گزارش 2) همچنان مرز رازی جهت تبادلات کالاها بصورت ریلی به فعالیت خود ادامه می دهد ولی از آنجائی که فقط این مرز ریلی  ارائه خدمات می نماید باعث ترافیک واگن ها در مرز می شود. منطقه ویژه اقتصادی سهلان و منطقه ویژه خوی درخواست صدور مجوز برای پایانه صادراتی شدن کالاهائی که بصورت ریلی انجام می پذیرد داده اند.(یعنی هر واگن که از کشور جهت صادرات به ترکیه و اروپا بارگیری می گردد،بجای مرز رازی کلیه اموراتش در گمرک سهلان یا خوی انجام خواهد گرفت و واگن ها پلمپ شده و بدون توقف مستقیما از کشور خارج خواهند شد این امر از ترافیک کاری مرز رازی خواهد کاست) اگر مسئولین استانی همت بگمارند و پایانه صادراتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهلان را بتصویب برسانند.امتیاز خوبی برای استان رقم خواهند زد.

گزارش 3)  نامه مدیرکل دفتر صنایع معدنی به مدیر کل  دفتر مقررات صادرات و واردات و گمرکات 

جناب آقای عباسپور
مدیرکل محترم دفتر مقررات صادرات و واردات
موضوع: ساماندهی صادرات لوله‌ و پروفیل


با سلام و احترام
به پیوست فهرست تکمیلی واحدهای مجاز به صادرات محصولات لوله و پروفیل، با مشخصات اعلام شده و به همراه شناسه‌ملی جهت ابلاغ به گمرک ج.ا.ا ارسال می‌گردد.
ضمنا لازم به ذکر است واحد‌های لیست پیوست تا اطلاع ثانوی نیازی به تاییدیه‌ دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک ج.ا.ا‌(Epl) ندارند.

لازم بذکر است که لیست کارخانجات فعلا اعلام نشده و همچنین به گمرک هم بخشنامه ای تا این لحظه ارسال نشده است و به محض دریافت بخشنامه در همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد.