تاریخ : شنبه 10 خرداد 1399
کد 917

1000 هزار میلیارد تومان منابع برای رشد اقتصادی هستیم

فرهاد دژپسند در مراسم راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: امروز آغاز یک فعالیت مهم است سال‌ها بخش زیادی از جامعه مالک سهام عدالت بودند که امروز در حال مدیریت سهام خود هستند که آیا به سهامداری ادامه دهند یا آن را تبدیل به ریال و یا سهام دیگر با اراده خود کنند.

وزیر اقتصاد افزود: در ایران متوسط انجام یک کسب و کار ۷۵ روز زمان می‌برد و این زمان برای یک فعال اقتصادی که به دنبال سرمایه گذاری است طولانی است و امروز این زمان به ۳ روز کاهش یافته است.

وی گفت: از این پس هر فردی که زمان انجام کارش بیش از ۳ روز طول کشید حتما شکایت کند و ما مکلف به پیگیری هستیم.

دژپسند بیان کرد: بیش از یک دهه است مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال عناوین اقتصادی را مطرح می‌کنند و طی چند سال اخیر شعار تولید را بر می‌گزینند بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که فعالان اقتصادی سرمایه خود را به بهترین گزینه اختصاص و با کمترین دغدغه این کار را انجام دهد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر رشد خوبی در سرمایه گذاری نداشتیم، تصریح کرد: در سال‌هایی که بدخواهان مشکلاتی برای کشور به وجود آوردند باید آستین را بالا بزینیم تا موانع را کاهش دهیم.

وی گفت: امروز سرمایه گذاری از نان شب واجب تر است اگر بخواهیم با بیکاری مقابله و آن را کاهش دهیم و همچنین افزایش سهم ایران در اقتصاد بین الملل را افزایش دهیم و در رونق تولید نقس داشته باشیم باید کاری کنیم سرمایه گذاری و تولید به راحتی صورت بگیرد.

دژپسند تاکید کرد: هر چند در حال حاضر ۵ استان برای پنجره واحد هدفگذاری شده، اما باید تا پایان سال تمام استان‌ها به پنجره واحد متصل شوند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای رشد اقتصادی نیاز داریم که بخشی از منابع بانک‌ها باید برای سرمایه گذاری برود و باید سپرده گذاران خرد را به سمت سرمایه گذاری هدایت کنیم که بهترین محل بازار سرمایه است.

وی افزود: تا جایی که مقدور است مالیات باید ابزار روان سازی سرمایه گذاری، و ورود بیشتر بخش خصوصی به سرمایه گذاری شود.