تاریخ : پنجشنبه 8 خرداد 1399
کد 898

رئیس جمهور:

اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به اقتصاد دیجیتال است

اقتصاد دیجیتال به آن مفهومی که امروز در دنیا مطرح است، فرصت و فضای مهمی برای مردم و کشور ماست. اصولا اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به اقتصاد دیجیتال است، یعنی کشاورزی ما هم تحول بزرگی در اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.
در این ایام کرونا که روزهای سختی را برای مردم رقم زد، فرصت فناوری اطلاعات و نمود و بروزش برای مردم بیشتر شد ما توانستیم به بیش از ۷۰ میلیون خانوار وام بدهیم، بدون اینکه شاهد حضور مردم در بانک باشیم و مردم خیلی راحت توانستند خدماتی که نیاز داشتند را فراهم کنند
مردم در این ایام کرونایی نشان دادند که می توانند کمتر به فروشگاه و ..مراجعه کنند و خدمات را از طریق پست پیگیری کنند، حتی امروز مردم ما همه پرونده الکترونیکی داشتند و با شیوع ویروس کرونا مردم ما همه غربالگری شدند و خدمات فناوری ما توانست کمک شایانی به ما کند. ما در انتخابات اخیر را نتوانستیم آنگونه که باید کامل الکترونیکی برقرار کنیم ما باید شرایط کشور را به نوعی رقم بزنیم که مردم ما در خانه و به صورت آنلاین رای خود را ثبت کنند و نوع رای را به صورت آنلاین مشاهده کنند و نمودار آماری نمایندگان را ببیند. البته اگر اشکالی به آن وارد نشود، می توان از حواشی های رخ داده مانند تقلب هم جلوگیری کرد.
موضوع شفافیت و مبارزه با فساد، همین به کار گیری رسیدن به توسعه فضای برخط بودن است، که این تحول در کشور اقدامی بزرگ است که در دولت دوازدهم شکل گرفت، باند و پهن باندها آماده شد و شرایط برای استفاده از موبایل های هوشمند برقرار شد و ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان به ۴ برابر رسیده و ما با تحول خوبی مواجه هستیم
در واقع فضای مجازی و اینترنت، به نوعی سبک زندگی را خوب یا بد تغییر داده است و در کنار تمام قابلیت‌هایش به خدمت شرکت‌های استارت آپی آمده و امروز نیاز داریم که بخشی از بیکاری فارغ التحصیلان ما در بحث اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی برطرف شود.
توصیه آخر من «دولت الکترونیک» است، هدف ما در دولت دوازدهم توسعه دولت الکترونیک بود تا مردم ما بتوانند به واسطه دولت الکترونیک تمام امور خود را برطرف کند و از همین جا که نشسته است بتواند تمام کارهایش را انجام دهد.
من از وزیر ارتباطات می‌خواهم تا در کنار مرکز داده‌های اقماری خدمات ابری و ...، توسعه شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار خود قرار دهند.