تاریخ : سه شنبه 6 خرداد 1399
کد 871

برگزاری ششمین جلسه کارگروه فرش دستباف در استانداری آذربایجان شرقی

ششمین جلسه کارگروه فرش دستباف استان با هدف عملیاتی نمودن مصوبات پنجاهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری آذربایجان شرقی به ریاست علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.
یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی  تبریز در سخنانی با تاکید بر این نکته که مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با کارشناسی های صورت گرفته توسط متخصصان بخش های مختلف تولیدی و صنعتی و با همکاری مدیران سازمان ها و ادارات استان  ارائه شده است، خاطر نشان کرد: شورای گفتگو به ریاست استاندار محترم تشکیل می گردد و مصوبات این جلسات به منزله قوانین لازم الاجراست و تمامی دستگاه های اجرایی استان در راستای توسعه اقتصادی استان در جهت عملیاتی نمودن این مصوبات از هیچ اقدامی دریغ ننمایند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه با اشاره به مصوبه ای که در خصوص تامین مواد اولیه فرش دستباف استان بعنوان یکی از برند های فرهنگی، اقتصادی کشور یادآور شد: در این مصوبه سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر ارگان های ذیربط می بایست امکان پرورش گوسفند و کرم ابریشم به صورت صنعتی به منظور تامین پشم و ابریشم مورد نیاز این هنر، صنعت را فراهم نمایند، که تاکنون در این راستا اقدام قابل توجهی صورت نپذیرفته است. وی در این خصوص از سازمان های مربوطه خواست تا  با حمایت های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه امکان تهیه مواد اولیه مواد مورد نیاز تولید کنندکان فرش دستباف را فراهم آورند .
در این جلسه مهدی برقی اسکویی معاون بازرگانی سازمان صمت در خصوص موانع موجود در ایجاد مجتمع های بزرگ قالی بافی به موانعی همچون: بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات مورد نیاز و مکان یابی مجتمع های قالیبافی اشاره نمود.
علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این جلسه از تمام مسئولان سازمان های ذیربط خواست تا اقدامات لازم در خصوص عملیاتی نمودن مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را انجام دهند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با تاکید بر این نکته که سیاست های حمایتی سازمان ها می بایست با توجه به توسعه همه جانبه استان صورت گیرد از مسئولان امر خواست تا بر اساس سیاست های حمایتی تعیین شده در راستای توسعه اقتصادی استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت و پشتیبانی نمایند.
در این جلسه مسئولان سازمان های ذیربط همچون جهاد کشاورزی ، صمت و تامین اجتماعی در خصوص اقدامات انجام یافته و موانع پیشرو مباحثی را مطرح نمودند. و مقرر شد اقدامات لازم در جهت عملیاتی نمودن مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را انجام دهند.