تاریخ : دوشنبه 20 شهريور 1396
کد 69

حضور نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن در اتاق تبریز

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در کشورمان برای گسترش روابط اقتصادی در اتاق تبریز حضور یافته و با جمشید برزگر نایب رئیس اتاق تبریز و رضا کامی عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه بحث و گفتگو نمودند.
نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در کشورمان برای گسترش روابط اقتصادی در اتاق تبریز حضور یافته و با جمشید برزگر نایب رئیس اتاق تبریز و رضا کامی عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه بحث و گفتگو نمودند.
جمشید برزگر نایب رئیس اتاق تبریز با اشاره به توانمندیهای معدنی و صنعتی استان و مناطق ویژه اقتصادی و مناطقه آزاد تجاری ارس و خدمت فنی و مهندسی، و سایر ظرفیت و ها و پتانسیلهای اقتصادی در استان از طرف ژاپنی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه هایی همچون مترو، ریل، خدمات فنی و مهندسی و... که از سرمایه خارجی از طرف دولت ایران تضمین و گرانتی می شود دعوت به عمل آرود.
وی ارتباط چهر به چهره فعالان اقتصادی دو کشور برای همکاری را ضروری و یاد آور شد ما از حضور هیات های خارجی در اتاق تبریز به منظور گسترش همکاری تجاری و اقتصادی استقبال می نمایم .  
شینوبو ناکامورا نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن در تهران با اشاره به سفری که در سال گذشته به تبریز داشته بودند، یا آور شدند که در آبان ماه امسال حدود 10  شرکت وابسته به سازمان تجارت خارجی ژاپن در کشورهای ایران ، ترکیه و آمارت به منظور گسترش روابط اقتصادی در تبریز حضور خواهند یافت. وی در خصوص سطح همکاری های دوجانبه شرکت های ایرانی و ژاپنی خاطر نشان کرد: حدود 25 شرکت ژاپنی در تهران فعال هستند و این در حالی است که حدود سیصد شرکت ژاپنی در دبی و سیصد شرکت ژاپنی در ترکیه فعال هستند.
نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن در تهران در خصوص سفر آبان ماه شرکتهای ژاپنی به تبریز گفت: تا کنون 6 شرکت ژاپنی که در حوزه صنایع سنگین، صنایع شیمی و صنایع غذایی و بانکداری و شرکت های به صورت هولدینگ اعلام آمادگی نمودند به منظور گسترش همکاری های اقتصادی در تبریز حضور یابند.
رضا کامی عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز با اشاره به سفر سال گذشته نمایندگی های سازمان تجارت خارجی ژاپن درایران و ترکیه در اتاق تبریز خاطر نشان کرد: در نشست سال گذشته در خصوص همکاری های مشترک ترانزیتی و ایجاد هاب اقتصادی در منطقه ویژه سهلان گفتگو و به نتایجی در نایل آمده ایم که سفر امسال این هیات به منظور عملیاتی نمودن نوافقات نشست اول است.
عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز با اشاره به موقعیت استراتژیک استان در ارتباط با کشورهای همسایه، کشورهای آسیای میانه و روسیه یادآور شد: این موقعیت به شرکای اقتصادی و تجاری ما امکان می دهد که با سرمایه گذرای مشترک در تولید و صادرات محصولات تولید شده به کشورهای ثالث حضور مستمری در بازار سیصد میلیونی روسیه و آسیای میانه و قفقاز و... داشته باشند.
وی در خصوص مذاکراتی که با طرف ترک در راستای گسترش ترانزیت مشترک بین المللی با محور قرار دادن سه کشورترکیه، ایران و آمارات صورت گرفته یاد آور شد ایجاد هاب اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان می تواند امکان گسترش روابط اقتصادی صنایع استان با شرکتهای ژاینی را به منظور صادرات مجدد محصولات ژاپنی به بازار های منطقه را فراهم نماید.
رضا کامی اظهار امیدواری کرد که از فرصت ایجاد شده بعد از برجام و رفع تحریم ها در جهت گسترش همکاری دو جانبه و چند جانبه بهره برداری مناسبی صورت گیرد.
 لازم به ذکر است که در آبان ماه امسال هیاتی از نمایندگی سازمان تجارت خارجی ژاپن از سه کشور ایران، آمارت و ترکیه به منظور گسترش روابط اقتصادی در تبریز حضور خواهند یافت.
آلبوم تصاویر حضور نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن