تاریخ : يکشنبه 17 فروردين 1399
کد 680

نشست روساء اتاق بازرگانی، انجمن مدیران و خانه صنعت با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

در خصوص شعار سال و بررسی ظرفیت و توانمندی لازم در تحقق "جهش تولید" در استان نشستی با حضور دکتر یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز ،دکتر محمد باقر شریف زاده رئیس انجمن مدیران صنایع و محمد حسین باقری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در محل سازمان صمت استان تشکیل گردید.
 در ابتدا حبیب امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه برخی بسترها و الزامات برای تحقق شعار سال 99 لازم است افزود :کارایی و اثربخشی هر سند در این زمینه ، منوط به همراهی و همکاری بخش خصوصی است . 

وی ادامه داد : اینکه با چه روشهایی می توان تحقق شعار سال را عینیت بخشید ؛ بسته به اصول و قواعدی است که تجارب بخش خصوصی می تواند اجرایی شد آن را تضمین کند . 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توسعه بازارهای داخلی و خارجی را در کنار جهش در بخش تولید ضروری دانست و اظهار داشت : آمادگی خطوط تولید ، تامین مواد اولیه ، منابع مالی مورد نیاز ، قوانین مدون ، توسعه صادرات ، پشتیبانی و حمل و نقل از جمله مباحثی است که در جهش تولید باید مد نظر قرار دهیم. 

تعیین چند صنعت شاخص در استان نظیر قطعه سازی ، صنایع غذایی از جمله شیرینی و شکلات و فرش در گام اول و تسهیل امور تولید در این صنایع جز پیشنهاداتی بود که امین زاده برای شروع تدوین سند شعار سال عنوان نمود. 

در این نشست دکتر ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز ،دکتر شریف زاده رئیس انجمن مدیران صنایع و باقری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان نیز به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص الزامات و چگونگی جهش تولید پرداختند. 

استفاده از توان تولید صنایع برای رفع 14 میلیارد دلار ظرفیت بازار داخلی که هم اکنون به واردات اختصاص دارد ؛ توجه ویژه به بخش کشاورزی استان به عنوان منبع تامین کننده مواد اولیه صنایع بویژه صنایع غذایی ، جذب و سرمایه گذاری افراد دارای کارنامه درخشان و مسولیت پذیر در حوزه معدن و صنایع معدنی استان ، تدبیر لازم برای اتصال حلقه های زنجیره تولید در همه صنایع بویژه فولاد ، صنایع غذایی و بهداشتی و قطعه سازی ، نزدیکتر شدن ارتباط صنعت با دانشگاه ، مد نظر قرار دادن واقعیتهای فعلی اقتصاد کشور هنگام تدوین سند جهش تولید ، حمایت دولت از صنایع داخلی در توسعه بازارهای خارجی ، تخصیص دقیق و موثر منابع مالی برای ترمیم صنایع و کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا ، تقویت مالی اصناف، برخورد جدی با دلالان و ارتقا تکنولوژی و ماشین آلات از جمله نکاتی بود که از سوی نمایندگان بخش خصوص استان در این نشست مطرح شد.