تاریخ : دوشنبه 20 شهريور 1396
کد 68

میز آذربایجان تشکیل جلسه داد

میز آذربایجان با دستورات ذیل 1- حضور نمایندگی امور خارجه در تبریز 2- شرکت در نمایشگاه باکو 3- دعوت از اعضا برای عضویت در کمیسیون های میز اذربایجان تشکیل جلسه داد.
 میز آذربایجان با دستورات ذیل
1-    حضور نمایندگی امور خارجه در تبریز
2-    شرکت در نمایشگاه باکو
3-    دعوت از اعضا برای عضویت در کمیسیون های میز اذربایجان تشکیل جلسه داد.
اسماعیل بابایی نمایندگی امور خارجه در استان با شاره به این نکته که مطالبات بخش خصوسی می تواند کاتولیز توسعه کشور باشد خاطر نشان کرد: بخش خصوصی می تواند بخش دولتی را مجاب نماید که از توانمندیهای این بخش به نحو احسن استفاده نماید.وی با یاد آوری این نکته که دستگاه دیپلماسی در صدد است طی دو سال آتی اخذ ویزا از طرف دولت جمهوری آذربایجان را ملغا نماید، در این خصوص تاکید نمود ملغا نمودن اخذ ویزا از طرف دولت های ایران و جمهوری آذربایجان بعث تعاملات بیشتر شهروندان دو کشور و به خصوص فعالان اقتصادی خواهد شد.
نماینده امور خارجه در استان مبادله بیشتر هیات های اقتصادی را به عنوان یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی از دولت خواند و یاد اور شد: تبریز همواره مورد توجه سایر کشور ها به خصوص کشورهای همسایه بوده است و ما می بایستی تلاش نمایم تا از این مزیت و فرصت در راستای توسعه همه جانبه کشور و استان بهره مند شویم.وی در خصوص گسترش روابط اقتصادی یادآور شد: در دو ماه آینده شش رایزن بازرگانی کشورمان ، مستقر در کشورهای ؛ ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و... به استان به منظور معرفی فرصت های اقتصادی محل ماموریت خود حضور خواهند یافت تا فعالان اقتصادی استان بر اساس آخرین اطلاعات اخذ شده از طرف رایزنان در خصوص نحوه روابط با کشور های هدف اتخاذ تصمیم نمایند.
بابایی در خصوص مطالبات فعالان اقتصادی یادآور شد:  پی گیری مستمر رمز موفقیت فعالان بخش خصوصی است و از فعالان اقتصادی خواست تا با پی گیری های مستمر امکان توسعه همه جانبه کشور در کوتاه ترین زمان ممکن را مهیا نمایند.
فعالان اقتصادی حاضر در جلسه برگشت پول و تبادلات پولی و مالی را از عمده مشکلات فعالان اقتصادی خواندند و از مسئول امورخارجه در استان خواستند در خصوص رفع این مشکل اساسی اقدامات موثری صورت گیرد.
آشنایی با قوانین و مقررات کشورهای هدف، جمع آوری و پردازش اطلات تجاری به منظور موفقیت در امر صادرات از دیگر مباحثی بود که فعالان اقتصادی به آن اشاره نمودند.