تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1396
کد 64

حضور رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجاری لهستان در اتاق تبریز

کاژینسکی رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجاری لهستان در کشورمان، به منظور گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی در اتاق تبریز حضور یافت و با رئیس و برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز در خصوص نحوه گسترش همکاری ها دو جانبه گفتگو نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز صمد حسن زاده در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشور لهستان خاطر نشان کرد: با هدف گسترش روابط دو جانبه در سال گذشته هیاتی بلند پایه با حضور مقامات بلند پایه استان و فعالان اقتصادی از کشور لهستان دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری میز اتاق تبریز و لهستان به ریاست دکتر شریف زاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تبریز تشکیل شد. وی با اعلام این خبر که در پی مذاکرات به عمل آماده در چند روز آینده پروژه مشترکی در استان شروع به کار خواهد کرد یاد آور شد: از آنجایی که تکنولژی های مورد استفاده در صنایع استان عمدتا از کشورهای اروپایی به خصوص کشور آلمان است و در سفر به لهستان متوجه شدیم که تکنولوژی مورد استفاده در صنایع این کشور هم نزدیکی بسیار ی با تکنولوژی آلمانی دارد، لذا به این نتیجه رسیدیم که همکاری صنعتی با کشور لهستان می تواند بخش عمده ای از نیازهای صنعتی ما را مرتفع نماید. وی با اشاره به توانمندیهای صنعتی و فنی در استان در حوزه های همچون تولید ماشین آلات کشاورزی همچون تراکتورسازی، ماشین سازی، ساخت موتور های سنگین همچون کامیون، اتوبوس و ... در خصوص ظرفیت های معدنی استان یاد اور شد استان از نظر منابع معدنی دومین استان کشور از نظر حجم منابع معدنی و سومین استان از نظر تنوع مواد معدنی در کشور است و در صنایعی همچون؛ قطعه سازی، صنایع غذایی، صنایع دستی همچون فرش دستباف، صنایع شیمیایی و.. که می توانی با مطالعه توانمدیهای دو کشور با همدیگر همکاری مشترکی داشته باشیم.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به سیاست های صنعتی دولت یاد آور شد: سیاست دولت در حوزه صنعت؛ سرمایه گذاری های مشترک و نوسازی صنایع با تکنولوژی اروپایی است و از آنجایی که حدود هفتاد درصد تکنولوژی مورد استفاد در صنایع کشور و استان تکنولوژی آلمانی است علاقمندیم با کشور های که از این تنوع تکنولوژی استفاده می کنند همکاری نمایم که لهستان از جمله این کشور ها است. وی با اشاره به این نکته که دولت امکان سرمایه گذاری برای نو سازی صنایع را فراهم آورد خاطر نشان کرد: انتقال تکنولوژی مخصوصا به صورت مشارکتی با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده در کشور می تواند یکی از مشوق های موثر برای مشارکت دو جانبه و صادرات محصولات تولید شده به کشور های ثالث باشد. وی با اشاره به علاقمندی فعلان اقتصادی برای تولید مشترک و صادرات با برند کشورهای اروپایی به سایر کشورها به خصوص آسیایی میانه و کشورهای سی ای اس را مناسبترین نوع همکاری مشترک خواند.
وی امنیت سرمایه گذاری و ارائه تضمین های لازم از طرف دولت را از دیگر اقدمات موثر در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور خواند و مناطق ازاد تجاری ارس برای حضور خارجیان را از دیگر اقدما جذب سرمایه گذار خواند و یاد اور شد که شرکت های ایران تجربه مشارکت با شرکتهای اروپایی به منظور صادرات به سایر کشورها را دارندو در این خصوص موفق عمل نموده اند . ایشان کاشی تبریز را از جمله شرکت های موفق در این خصوص خواند.
 ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس اتاق تبریز با اشاره به ظرفیت های بالای دو کشور تسهیل در روابط کنسولی به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری را از ملزومات اساسی گسترش همکاری دو کشور خواند و از رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجاری لهستان خواست تا در این خصوص اقادمات موثری را انجام دهند .
شریف زاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تبریز و مسئول میز مشترک اتاق تبریز و لهستان با اشاره به علاقمندی سرمایه گذاران لهستان برای فعالیت های مشترک صنعتی و اقتصادی در ایران و اعلام آمادکی برخی بانهای لهستانی برای پشتیبانی از این همکاری ها خاطر نشان کرد : شرکتی های از لهستان در زمینه باز یافت زباله و تولید اتوبوسهای برقی مذاکراتی را در برخی از شهرهای کشورمان شروع کرده است که امیدواری در این خصوص منجر به توافق های نامه های همکاری شود. وی سرمایه گذاری مشترک و تولید در ایران به خاطر پایین بودن قیمت تمام شده و صادرات به کشور های ثالث را از جمله اقدامات موثری برای گسترش همکاری های دو جانبه خواند و از طرف لهستانی خواست در این خصوص اقدام موثری را انجام دهند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تبریز در خصوص ارائه اطلاعات صنعتی مناطق مختلف کشور با توجه به توانمدهای آنها در خصوص گسترش همکاری با طرف لهستانی را اعلام نمود.
کاژینسکی رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجاری لهستان در ادامه جلسه با اشاره به این نکته که این آژانس یک آژانس دولتی به منظور تسهیل همکاری های اقتصادی و تجاری بین کشورهای مختلف با کشور لهستان در اقصی نقاط دنیا است خاطر نشان کرد:  فعالان اقتصادی لهستان علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و تجاری با طرف ایرانی هستند و در همین راستا آژانس یکی از اولین دفتر های خود را در شهر تهران افتتاح نموده است تا تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری دو کشور به منظور گسترش همکاری های دوجانبه را تسهیل نماید.
 رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجاری لهستان با شاره به این نکته که دولت لهستان برای فعلایت های این آزانس دوازده منطقه مکاری در اقصی نقاط دنیا را در نظر گرفته خاطر نشان کرد: ایران اولین منطقه از مناطق در نظر گرفته شده برای فعالیت این آژانس است. وی جمع آوری اطلاعات اقتصادی کشورمان و ارائه به مراکز دوازده کانه این آژانس برای معرفی توانمدی کشورمان را از اقدامات این مجموعه به منظور گسترش همکاری دو جانبه خواند و از مسئولان اتاق تبریز در خواست کردکه همکاری های لازم در این خصوص را انجام دهند.   
لازم به ذکر است که اتاق تبریز سوم مهر میزبان هیات اقتصادی از کشور لهستان خواهد بود.
آلبوم تصاویر حضور رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجاری لهستان