تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1396
کد 63

حضور سفیر آلمان در اتاق تبریز

میکاییل کلور برشتولد سفیرتام الاختیار جمهوری فدرال آلمان در کشورمان به منظور شناخت توانمندیهای صنعتی و تجاری استان در راستای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با هیات رئیسه و فعالان اقتصادی و تجاری استان در محل اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش همکاری اقتصادی دو جانبه به بحث گفتگو پرداختند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با اظهار امیدواری از اینکه حضور سفیر جمهوری فدرال آلمان برای دو کشور ایران و آلمان مفید واقع شود در خصوص توانمندیهای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: استان از قدیم الایام به عنوان یکی از قطبهای صنعتی و تجاری کشور بوده و به علت واقع شده در مسیر جاده به عنوان یکی از قطبهای تجارت جهانی ایفاء نقش نموده که بزرگترین بازار مسقف جهان یادگاری از آن دوره تاریخی است که توسط سازمان فرهنگی یونسکو ثبت جهانی شده است. وی با اشاره به وجود دانشگاه ربع رشیدیه در تبریز که قدمت آن بیش از هفتصد سال پیش باز می گردد و صنایع مادر در استان یاد آور شد: وجود دانشگاهها و صنایع مادر در این منطقه،  استان را به قطب صنعتی و دانشگاهی در کشور و جهان تبدیل کرده است که با کشور های اروپایی مخصوصا آلمان ارتباط موثر و مستمری داشته و اولین هنرستان فنی در تبریز حدود 70 سال پیش توسط آلمانی ها تاسیس و به آموزش جوانان این منطقه در حوزه صنعت همت گمارده اند که همه نشان از قدمت و عمق روابط دو ملت را نشان می دهد. ایشان در خصوص عمق رابط صنعتی استان با آلمان خاطر نشان کرد که حدود 70 درصد تکنولوژی های مورد استفاده در صنایع استان از کشور آلمان است.  
رئیس اتاق تبریز با اشاره به سیاست های غیر عادلانه برخی کشور ها در تحریم کشورمان اظهار امیدواری کرد بعد از رفع تحریم ها روابط ایران با سایر کشور ها بخصوص آلمان روز به روز گسترش یابد. وی با شاره به صنایع بزرگی همچون ایدم و ... که با تکنولوژی آلمانی به صورت مشارکتی راه اندازی شده و محصولات تولیدی به کشور های ثالث صادرات می شود، اظهار امیدواری کرد که این روابط هر روز بیش از پیش گسترش یابد.
حسن زاده با اشاره به مزیت های رقابتی استان در حوزه های صنعتی و اقتصادی همچون؛ قطعه سازی، شیرینی و شکلات سازی، پتروشیمی و پالایشگاه، معدن ، خوشکبار، داور سازی، صنایع دستی بخصوص فرش دست بافت که در سال 94 از طرف شورای جهانی صنایع دستی وابسته به سازمان فرهنگی یونسکو به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شد و از قدیم الایام در کشور آلمان از محبوبیت خاصی برخوردار است اظهار امیدواری کرد: شرایط ایجاد شده بعد از موفقیت هسته ای بتواند در گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور موثر واقع شود. وی با اشاره به سفر هیات اقتصادی از استان به کشور آلمان در سال گذشته خاطر نشان کرد: در این سفر که با حضور عالی ترین مقامات استانی که به ایالت زاکسن و نیدرزاکسن صورت گرفت به منظور گسترش روابط اقتصادی میز آلمان و اتاق تبریز با مدیریت مهندس ابراهیم نایب رئیس اتاق تبریز تشکیل شد و اقدامات خوبی را در آینده از این میز شاهد خواهیم بود.
رئیس اتاق تبریز از سفیر جمهوری فدرال آلمان در کشورمان خواست تا در خصوص تسهیل در صدور ویزا برای فعالان اقتصادی کشورمان قادمات موثری را انجام دهد.
میکاییل کلور برشتولد سفیرتام الاختیار جمهوری فدرال آلمان با اظهار خرسندی از اینکه در قدیمی ترین اتاق بازرگانی کشور ایران حضور دارد، خاطر نشان کرد: به خاطر جایگاه و اهمیت آذربایجان و شهر تبریز در برنامه ام بود که در اولین فرصت از توانمندیهای این منطقه بازدیدی داشته باشم. وی با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور ایران و آلمان خاطر نشان کرد: بیش از صد سال است که این دو کشور به صورت مستمر روابط اقتصادی و تجاری دارند و ما باید که بیش از پیش در گسترش روابط دو کشور  تلاش کنیم. ایشان پرواز تبریز هامبورگ را از جمله اقدامات موثر در این خصوص خواند ودر خصوص نقش آلمان در صنعتی شدن کشورمان گفت: آلمان در تاریخ صنعتی شدن کشور  ایران نقش ویژه ای داشته و در خصوص نوسازی صنایع این کشور نیز آمادگی همه جانبه خود را اعلام می نماید.
سفیر آلمان در کشورمان با اشاره به پشتبانی همه جانبه آلمان از برنامه هسته ای ایران در طول مذاکرات را، نشاط گرفته از روابط دیرینه این دو کشور خواند و در خصوص ارائه راحت تر ویزا به فعالان اقتصادی کشورمان در سفارخانه آلمان گفت: بخش اقتصادی و تجاری سفارتخانه آلمان می تواند خدمات سهل تری را برای فعالان اقتصادی ارائه دهد. وی در این خصوص افزود: قرار است امکانات و خدمات ویژه ای را در آینده نزدیک به فعالان اقتصادی و تجاری در خصوص صدور ویزا ارائه نمایم. ایشان خاطر نشان کرد : به منظور تسهیل صدور ویزا به فعالان اقتصادی و تجاری ایران مقرر شده این کار از طریق شرکت های واسط انجام گیرد تا در کمترین زمان ممکن این کار صورت گیرد.
در ادامه جلسه مدیران برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی همچون ایدم و ماشین سازی از نحوه همکاری با شرکت های آلمانی و علاقمندی برای گسترش همکاری و مشارکت با شرکتهای آلمانی را اعلام نمودند. 
آلبوم تصاویر حضور سفیر آلمان در اتاق تبریز