تاریخ : چهارشنبه 2 بهمن 1398
کد 619

دیدار سفیر جدید سریلانکا با اعضاء هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق

هاشم اشجع زاده سفیر جدید سریلانکا در سفر به استان آذربایجان شرقی و آغاز ماموریت خود در این کشور با اعضاء هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز دیدار و گفتگو نمود.
سفیر جدید ایران در کشور سریلانکا که قبل از دیدار با اعضای هیات رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز که مجموعه کارخانه تراکتور سازی ایران بازدید نموده بود با خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی و صنعتی در اشل های واحد هایی صنعتی  اروپایی است از نشان از توانمندیهای مدیریتی این واحد محسوب می شود.
وی پیگیری گسترش روابط دو جانبه مهمترین مولفه ماموریت خود خواند و اظهار امیدواری نمود: در مدت ماموریت خود امکان گسترش همکاری دوجانبه را بیش از پیش  فراهم آورد.
هاشم اشجع زاده پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان را مطرح نمود.
در این دیدار ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در سخنانی به اشاره به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان اعلام آمادگی همکاری با فعالان اقتصادی سریلانکا را مطرح و از سفیر جدید ایران در این کشور خواست تا بستر های لازم برای همکاری های دو جانبه را فراهم آورد.
رضا کامی دبیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز نیز با اشاره به تحریم های ظالمانه  آمریکا علیه کشور ایران یادآور شد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای عبور از این شرایط سخت بهره برادری مناسب به عمل آوریم.
قاسم قویدل عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز با توجه به پتانسیل های کشاورزی دو کشور پیشنهاد همکاری های در بخش کشاورزی دو کشور را مطرح نمود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز در خصوص پیشنهاد برگزار نمایشگاه افزود: قبلا از برگزار نمایشگاه تیم تخصصی می بایست از ظرفیت های و توانمندی های این کشور اطلاعاتی مبسوطی اخذ گردد.
 
حمید شکوهی مشاور اقتصادی رئیس اتاق تبریز با قدردانی از رویکرد اقتصادی سفیر جدید ایران در سریلانکا، نقش دیپلماسی اقتصادی در توسعه اقتصادی در شرایط سخت اقتصادی را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: شرایط سخت اقتصادی پیش آمده امکان توجه فعالان اقتصادی به کشورهای جنوب شرقی آسیا را بیش از پیش فراهم می آورد.