تاریخ : پنجشنبه 26 دي 1398
کد 612

ملاقات سفیر ایران در بلاروس با هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق تبریز

سعید یاری سفیر ایران در بلاروس در آغاز ماموریت خود با یونس ژائله رئیس، ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس، سونیا اندیش عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز دیدارکرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تبریز سفیر ایران در کشور بلاروس با تاکید بر ظرفیت ها و مزیت های اقتصادی استان و منطقه از رئیس اتاق و فعالان اقتصادی استان خواست تا با توجه به پتانسیل های موجود نقش بیشتری در گسترش روابط تجاری  و اقتصادی دو کشور ایفاء نمایند. وی در این خصوص به نقش مهم استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این استان شرایط ویژه ای به لحاظ صنایع موجود، تولیدات و صادرات در بین سایر استان های کشور داراست و ما از این لحاظ از این استان انتظار بیشتری برای گسترش همکاری های بین دو کشور ایران و بلاروس داریم.
یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با اعلام آمادگی بخش خصوصی استان برای افزایش همکاری های اقتصادی دو جانبه از سفیر ایران در بلاروس خواست تا با فراهم آوردن بسترهای لازم امکان افزایش همکاری های دو جانبه را فراهم آورد.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به مشکلات بانکی موجود با کشور بلاروس افزود: مشکل انتقال منابع مالی از صادرات  محصولات و کالاهای تولیدی استان و کشور سبب شده تا فعالان اقتصادی استان رغبت چندانی برای همکاری اقتصادی با این کشور نداشته باشند. وی در این خصوص از سفیر ایران در این کشور خواست تا مشکلات بانکی موجود به منظور انتقال منابع مالی را فراهم آورد.
سعید یاری سفیر ایران در بلاروس با اشاره به پروژه های ناتمام شرکت های ایرانی در کشور بلاروس خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های اصلی کار خود را حمایت از شرکت های ایرانی به منظور تکمیل پروژه های ناتمام می دانم، چرا که این پروژه های تکمیل نشده امکان گسترش همکاری های دو جانبه را کاهش داده و فرصت تعریف پروژه های جدید را از فعالان اقتصادی دو کشور محدود می نماید.
 سفیر ایران در بلاروس با اشاره به نیازمندیهای این کشور در بخش هایی همچون پتروشیمی، دارو، میوه،  خشکبار و توانمندیهای این کشور در حوزه نساجی، لبنیات و صنایع سنگین اظهار امیدواری نمود: با توجه به ظرفیت های متقابل دو کشور همکاری های دو جانبه بیش از پیش افزایش یابد.
در خاتمه اعضای حاضر در جلسه نکته نظرات خود در راستای گسترش همکاری های دو جانبه را مطرح نمودند.