دومین جلسه کمیسیون گمرک، حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی تبریز در سال 1404 با حضور روسا و اعضای هیئتمدیره انجمن شرکتهای حملونقل بینالمللی استان آذربایجانشرقی و شمالغرب کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سید احمد فتاحزاده؛ رئیس کمیسیون گمرک، حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به موضوعات مالیاتی و تعیین نرخ صدور اسناد و ارائه خدمات اظهار داشت: تنظیم صحیح دفاتر مالیاتی، نقش مهمی در افزایش اعتماد و شفافیت در سیستم مالیاتی دارد.
وی با اشاره به اقدامات سال گذشته افزود: خوشبختانه در نشستی که با معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقوقی و کارشناسان امور مالیاتی استان برگزار شد، محاسبات مالیاتی با وحدت رویه و بر اساس صورتجلسه توافقی انجام گرفت.
در ادامه، سیدضیاء رضوی، دبیر کمیسیون گمرک، حملونقل و لجستیک اتاق تبریز، با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالتهای اتاق، بهویژه کمیسیون تخصصی، حل مشکلات اعضا در حوزههای مختلف از جمله مسائل مالیاتی است، اظهار کرد: با توجه به تعدد مشکلات در این حوزه، دورههای آموزشی تخصصی با هماهنگی مرکز آموزش اتاق تبریز برگزار خواهد شد تا اعضا از راهنماییهای لازم بهرهمند شوند.
در پایان این نشست، مقرر شد صورتجلسهای پیرامون افزایش نرخ محاسبه مالیاتی نسبت به سال گذشته، هزینه بیمه و سی ام آر، کارمزد واردات کالا و صدور قبض انبار، کارمزد واردات کامیونهای کشنده با لحاظ هزینههای گمرکی و تأمین منابع ارزی، کارمزد ورود موقت ناوگان خارجی و کارمزد ترانزیت کامیون از مبادی بنادر یا گمرکات کشور
در موارد زیر تهیه و به اداره کل امور مالیاتی استان بهصورت کتبی ارسال شود.