تاریخ : چهارشنبه 29 آبان 1398
کد 574

معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: شعارزدگی آفت رونق تولید است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی، شعارزدگی را آفت رونق تولید دانست.
معصومه آقاپور عنوان کرد: امسال سال رونق تولید است و ما باید از شعارزدگی دست برداریم و وارد عمل شویم.
نماینده مردم شبستر اظهار کرد: باید به دور از جناح بندیهای سیاسی در حل مسائل بخش تولید، بازار، تجارت و معیشت خانوارها تلاش نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تلاش هستیم تا حرکت فعالان اقتصادی تسریع شده و مسیر آنها را هموارتر کنیم.
آقاپور با اشاره به این که جراحی اقتصادی با چاقوی سیاسی امکانپذیر نیست، گفت: با توجه به اینکه تحریم ها هر روز سخت تر می شود باید خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی ایرانیان نیز شتاب بیشتری بگیرد.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی در 7 ماهه اول سال به ترتیب در استان های خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و سایر استان های کشور 32 درصد افزایش یافته است و سرمایه گذران خارجی که عمدتا از کشورهای اوراسیا هستند در  52 طرح مشارک نموده اند.
آقاپور در ادامه گفت: مشارک کشور های همسایه در طرح های صنعتی و اقتصادی کشور نشان می دهد که کشورهای همسایه ما هم متوجه اهمیت و توسعه مستمر شرکت های کوچک و متوسط ایران شده اند و این بنگاه ها می توانند پایگاه اصلی اقتصادی و بودجه کشور باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شاخص طرح اصلاحات قانون بانکداری اقدامات خوبی به نفع فعالان اقتصادی صورت گرفته است و این طرح با تصویب مجلس شورای اسلامی، باعث توسعه فعالیت های اقتصادی خواهد شد. وی از فعالان اقتصادی کشور خواست تا در فرصت باقی ماننده پیشنهادات اصلاحی خود در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده را به اتاق های بازرگانی ارائه نمایند.