تاریخ : چهارشنبه 29 آبان 1398
کد 572

حضور اعضاء هیئت رئیسه اتاق کشورهای ترکیه، افغانستان، آذربایجان و عمان در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی

عضو هیات رئیسه اتاق ترکیه گفت: گسترش روابط تجاری ایران و ترکیه دارای اهمیت زیادی است و برای تعمیق رابطه ها تلاش می کنیم.
اؤزتورک اوران، عضو هیات رئیسه اتاق ترکیه تاکید کرد:
اهمیت توسعه روابط تجاری ایران و ترکیه
 
عضو هیات رئیسه اتاق ترکیه در بیست و پنجمین همایش ملی صادرات غیر نفتی گفت: گسترش روابط تجاری ایران و ترکیه دارای اهمیت زیادی است و برای تعمیق رابطه ها تلاش می کنیم.
اؤزتورک اوران عنوان کرد: ایران و ترکیه دو کشور برادر هستند و اتاق های بازرگانی این دو کشور، در صدد توسعه روابط فی مابین هستند.
وی افزود: اتاق بازرگانی تبریز قدمتی به درازای یک قرن دارد و اتاق بازرگانی استانبول نیز بزرگترین اتاق ترکیه و دومین اتاق اروپا محسوب می شود.
اوران با اشاره به اینکه تنوع صادراتی ایران به عنوان یکی از شرکای ترکیه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآوری کرد: در زمان کنونی حجم تجارت دوجانبه کشورها کافی نیست و باید میزان آن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از مشکلات ایران اطلاع داریم، خاطرنشان کرد: ایران مرزها را طی کرده و بر مشکلات موجود در اقتصاد فائق خواهد آمد و زمانی که این مشکلات را پشت سر بگذارد کشوری قدرتمند و ثروتمندی را خواهیم دید.
اوران، با بیان اینکه تبریز فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بالایی دارد، افزود: این فرصت ها باید به سرمایه گذاران و کارآفرینان بیان شود و پیشنهاد می شود برای گسترش همکاری های تجاری بین ایران و ترکیه کنسرسیوم مشترکی بین اتاق های ترکیه و ایران ایجاد شود و در این زمینه آماده همکاری هستیم.