تاریخ : چهارشنبه 29 آبان 1398
کد 571

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: تولید کننده ها رزمندگان جنگ اقتصادی هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی از تولیدکننده ها به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی در مقابل دشمنان کشور نام برد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم گفت: مشکل اصلی کشور این است که نتوانسته ایم در سال های گذشته از منبع ارزشمند نفت به نحو احسن استفاده کنیم و فقط خام فروشی کرده ایم.
وی تصریح کرد: اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید مطرح شده است، به دلیل توجه به پیش بینی کارشکنی دشمنان انقلاب و کشور بوده است. بر همین اساس، بهترین راه مقابله با دشمنان کشور، افزایش تولید و رونق اقتصادی است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه مسئولان باید رونق تولید داخلی را اساس کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد:  قطع وابستگی به صادرات نفت خام، توجه به پیشرانه های اقتصادی و ضرورت تغییر نگاه مسئولین به تولیدکننده ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری رونق تولید را نیازمند نیروی انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت اقتصادی مناسب دانسته اند. به طوریکه ایشان نیروی انسانی ایرانی را بی نظیر شمرده اند.
امام جمعه تبریز، ریشه کن کردن فقر و عدالت اقتصادی را دارای اهمیت ویژه دانسته و گفت: ما نباید از دشمن بترسیم. چراکه دشمنان در این 40 سال نتوانسته اند مانع عظمت و پیشرفت ایران باشند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: بیش از 10 سال است که اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده است و ما باید به الزامات اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم.
وی اظهار کرد: رمز پیروزی ما در نبرد اقتصادی با دشمنان کشور رونق تولید داخلی است و رمز موفقیت ما در بحث اقتصاد مقاومتی نیز ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه اقتصاد نباید در دست دولت باشد، افزود: اقتصاد باید در دست مردم باشد و به اهلش واگذار شود. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ایجاد و تقویت شرکت های مدیریت کالا ، برندسازی، حمل و نقل، انبارداری و ... را نیاز امروز کشور دانست و گفت شرکت های کوچک به تنهایی نمی توانند به روش های نوین بازاریابی، سیستم های صادراتی و روش های آن تسلط داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  عنوان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت رایزنان تجاری برای افزایش صادرات در این زمینه مهم است.
وی در مورد بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات، گفت: این همایش سابقه ای طولانی دارد و باید از روسای گذشته اتاق که بنیانگذاران این همایش بودند به خاطر چنین فکر بزرگی تشکر و قدردانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  در پایان گفت: آذربایجان شرقی می تواند توسعه صادرات غیرنفتی را سرلوحه کارهای اقتصادی قرار دهد. قطعا در ابتدای کار، بنیانگذاران همایش این روزها را به خوبی احساس کرده و به این باور رسیده بودند که باید در این مسیر قدم بردارند.