تاریخ : يکشنبه 14 مهر 1398
کد 543

دیدار روسای اتاقهای بازرگانی کشور با معاون اول رئیس جمهور

روسای اتاق‌های سراسر کشور روز شنبه 13 مهرماه 1398 با معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند. وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نشست حضور داشتند.
روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور  روز شنبه 13 مهرماه 1398 با معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند. وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نشست حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری در نشست با روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با بیان این که نشست با فعالان بخش خصوصی و پیشکسوتان صنعت و تجارت کشور فرصتی مغتنم برای هم فکری و برنامه ریزی بهتر از سوی دولت است، گفت: روسای اتاق های بازرگانی کشور چکیده و نماینده بخش خصوصی کشور در همه مجامع هستند و نظرات و دیدگاه های آنها برای دولت و تصمیم گیران با اهمیت است.

جهانگیری افزود: پیام سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی این است که بخش خصوصی سقفی برای پرواز و بزرگ شدن ندارد و ما باید تلاش کنیم تا بخش خصوصی قدرتمند و سالم در میدان اقتصاد کشور حاضر باشد.
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این که دولت به هیچ عنوان به دنبال محدود سازی و تنبیه بخش خصوصی نیست، گفت: دولت هیچ زاویه ای با بخش خصوصی سالم و پابه کار ندارد و مصمم به حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.

جهانگیری با بیان اینکه روند رو به رشد اقتصاد و بهبود شاخص های صادرات غیرنفتی و اشتغالزایی کشور در حقیقت ناشی از عملکرد مثبت بخش خصوصی کشور است، افزود: افزایش صادرات غیرنفتی اقدام بزرگ و مثبتی است که مرهون تلاش و همت بخش خصوصی است که باعث شده در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.