تاریخ : پنجشنبه 4 مهر 1398
کد 537

تجلیل جامعه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از تلاش های چندین ساله مهندس نجاتی

جامعه  صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی  از تلاش ها و زحمات چندین ساله مهندس حسین نجاتی رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تجلیل نمود. این مراسم که با حضور استاندار آذربایجان شرقی ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ادارات ، فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سالن مجتمع رفاهی پتروشیمی برگزار گردید از شخصیت اجتماعی و تلاش های «نجاتی» در طول خدمت خود در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قدردانی کردند.
دکتر یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در آیین نکو داشت مهندس حسین نجاتی رئیس سابق سازمان صمت استان در سخنانی با تاکید بر نقش ارزنده مهندس نجاتی اظهار داشت: زحمات و تلاش های مهندس نجاتی در شکل گیری کارخانجات بزرگ استان که امروز به عنوان واحدهای موفق در سطح کشور و دنیا مطرح هستند بر کسی پوشیده نیست و مهندس نجاتی در توسعه این واحد ها سهم بسزائی داشته است و قطعا حضور دکتر رحمانی مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم به پاس قدردانی از چندین سال خدمات صادقانه مهندس نجاتی خالی است.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به آمار وضعیت صنعت استان در کشور گفت: متاسفانه جایگاه بخش صنعت آذربایجان شرقی به رتبه ۲۱ سقوط کرده  و امیدواریم  با همت،  تلاش و همکاری و رفع مشکلات پیش رو بتوانیم جایگاه استان را ارتقا دهیم. 
وی افزود:انتظار جامعه صنعت از دکتر امین زاده ریاست سازمان صمت این است که با بکار گیری از تجربیات مهندس نجاتی به عنوان فردی که سابقه ای طولانی در صنعت و معدن این استان دارند می توانند مفید واقع شده و در توسعه و رونق واحدهای صنعتی و حل مشکلات این واحدها نیز موثر باشد.
ژائله به حضور ایران در بازار بزرگ کشورهای اوراسیا و عضو آن که بازار سیصد میلیونی را  دارا است اشاره داشته و حضور ایران در این بازار را فرصت طلایی ذکر نموده و اظهار امیدواری نمود: تجارت با کشورهای اوراسیا می تواند سبب افزایش درآمد های ارزی از محل صادرات و بهبود و پویایی وضعیت اقتصادی کشور گردد. وی در این خصوص یادآور شد: برای حضور موفق و موثر در این بازار باید از سرمایه انسانی جوانان استفاده حداکثری نمائیم.


 
آلبوم تصاویر تجلیل از حسین نجاتی رئیس سابق صمت استان