تاریخ : شنبه 30 شهريور 1398
کد 532

حضور سرکنسول ایران در جمهوری خود مختار نخجوان در اتاق تبریز

سیداحمد حسینی سرکنسول ایران در جمهوری خود مختار نخجوان با رئیس اتاق تبریز دکتر یونس ژائله در محل اتاق تبریز دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تبریز در این دیدار دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با اشاره به اهمیت همکاری های دو جانبه با کشورهای دوست و همسایه از سرکنسول ایران در جمهوری خود مختار نخجوان خواست به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان با این جمهوری بسترهای لازم برای دیدارهای دو جانبه و ایجاد مرکز تجاری با هدف عرضه محصولات تولیدی استان در آن جمهوری را با هدف گسترش روابط اقتصادی دو کشور  مهیا سازند.
رئیس اتاق تبریز شناخت وضعیت موجود جمهوری خود مختار نخجوان در جهت تامین مایحتاج ساکنان این جمهوری و سیاست گذاری در راستای گسترش روابط دو جانبه را وظیفه دو جانبه مسئولان دستگاه دیپلماسی و اتاق های بازرگانی در سراسر کشور خواند و اظهار امیدواری نمود: همکاری اتاق های بازرگانی با مسئولان دیپلماسی کشور امکان حضور موثر و مستمر در بازارهای جهانی و منطقه ای فراهم گردد.
رئیس اتاق تبریز پیوستن ایران به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را از دیگر فرصت های مناسب اقتصادی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشور های عضو این اتحادیه خواند.
سیداحمد حسینی سرکنسول ایران در جمهوری خود مختار نخجوان با تاکید بر دیدگاه مثبت دولت و شهروندان این جمهوری خود مختار در راستای گسترش روابط دو جانبه از رئیس اتاق تبریز خواست تا امکان  حضور مستمر هیات های تجاری و اقتصادی دو کشور، در تبریز و نخجوان را با هدف گسترش همکاری های دو جانبه را بیش از پیش مهیا نمایند.
رضا کامی دبیر هیات رئیسه اتاق تبریز با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان و جمهوری خود مختار نخجوان، اظهار امیدواری نمود: با حمایت همه جانبه دستگاه دپیلماسی کشور امکان گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی و جمهوری خود مختار نخجوان بیش از پیش مهیا گردد. وی احیاء مسیر های ترانزیتی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را از دیگر موارد قابل تامل مسئولان ارشد دو کشور و فعالان اقتصادی خواند و خاطر نشان کرد: استفاده از مسیرهای ترانزیتی این جمهوری می تواند در توسعه اقتصادی استان و کشور نقش موثری داشته باشد.
لازم به ذکر است سید احمد حسینی پیش از شروع ماموریت خود در جمهوری خود مختار نخجوان در کشورهای قرقیزستان و روسیه ماموریت های دیپلماتیک داشته  و معاونت نمایندگی ج.ا. ایران در لاهه بوده است .