تاریخ : شنبه 31 تير 1396
کد 53

حضور سرمایه گذاران جمهوری خود مختار تاتارستان در اتاق تبریز

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هیات اقتصادی و سرمایه گذاری به منظور شناخت بیشتر از ظرفیت های تولیدی، صنعتی، تجاری استان در اتاق تبریز حضور و با رئیس اتاق تبریز و برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق دیدار و در خصوص گسترش همکاریهای قتصادی گفتگو نمودند.
صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که استان آذربایجان شرقی و تبریز یکی از قطبهای صنعتی ایران است خاطر نشان کرد: تبریز جزء اولین شهرهای کشورمان است که فرآیند صنعتی شدن در آن آغاز شده و واحد های مختلف صنعتی و تولیدی در این شهر با مشارکت شرکتهای مختلفی از آلمان، انگلیس، ایتالیا، چک و... ایجاد شده است و این شهر به عنوان یک شهر صنعتی در کشور، منطقه و جهان شناخته شده است  و محصولات تولیدی این شهر در اقصی نقاط جهان مشتریان خاص خود را دارد.
رئیس اتاق تبریز با خرسندی از حضور هیات اقتصادی از جمهوری تاتارستان به منظور گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور یاد آور شد: علاقمند همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی با فعالان اقتصادی تاتارستان و شهر قازان هستیم و در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه اتاق تبریز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
نیاز اف نماینده تمام الاختیار وزیر بازرگانی تاتارستان با اشاره به علاقمندی این جمهوری برای همکاری با فعالان اقتصادی کشور و استان در خصوص اهمیت جمهوری تاتارستان برای حضور فعالان اقتصادی کشورمان برای همکاری های مشترک خاطر نشان کرد: این جمهوری می تواند به عنوان کانون ارتباط با سایر جمهوری های قفقاز ، روسیه و آسیای میانه نقش موثری ایفاء نماید.
علیرضا آقا بالایی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی اتاق تبریز  با اشاره به سفر خود به جمهوری خود مختار تاتارستان حدود یک ماه قبل که به دعوت رسمی مقامات اقتصادی این کشور صورت گرفته بود در خصوص توانمندیهای این جمهوری خاطر نشان کرد: این جمهوری با حدود 4 میلیون نفر جمعیت به عنوان یک جمهوری می تواند در راستای ارتباط با سایر کشورهای منطقه به فعالان اقتصادی کشورمان کمک نماید. وی با اشاره به ظرفیت های علمی، فنی و کشاورزی تاتارستان یادآور شد: این جمهوری جزء مراکز علمی روسیه به حساب می آید و از نظر کشاورزی ، ماشین الات کشاورزی، و کشت فرا سرزمینی، صنایع پتروشیمی، صنایع هوایی، کامیون سازی ، لاستیک سازی و... می تواند با بستر مناسبی برای همکاری فعالان اقتصادی استان و کشور واقع شود .
در پایان این جلسه مقرر شد این هیات تجاری که برای آشنایی بیشتر با توانمندیهای صنعتی و اقتصادی به مدت دو روز در استان حضور یابند از برخی صنایع و واحد های تولیدی بازدید نمایند.

 
آلبوم تصاویر حضور سرمایه گذاران جمهوری خود مختار تاتارستان در ا