تاریخ : سه شنبه 27 تير 1396
کد 51

تشکیل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی

فعالان حوزه فرآورده های نفتی و قیر اعم از تولید کنندگان و صادر کنندگان به منظور همفکری با رئیس اتاق تبریز و برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق در خصوص ایجاد تشکلی در حوزه فعالیت خود در ودرخصوص مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود با آنها گفتگو نمودند.
حسن رهبر نیا از فعالان فرآورده های نفتی و قیر با اشاره به این نکته که کشورمان جزء پنج کشور مطرح جهان در این حوزه اقتصادی است یاد آور شد: استان آذربایجان شرقی نیز در بین استانهای کشور جزء سر آمدترین ها در تولید محصولات کیفی در حوزه فرآورده های نفتی و قیر است. وی خاطر نشان کرد به منظور پایداری این صنعت در استان می بایستی به صورت منسجم و با چشم انداز توسعه این صنعت در استان تصمیم گیری شود که ایجاد تشکل در این راستا از ضروریات رسیدن به این برنامه است که به همین منظور در اتاق تبریز حضور یافته ایم تا راهنمایی های لازم را از طرف هیات نمایندگان و رئیس اتاق تبریز جویا شویم.
فعال حوزه فرآورده های نفتی و قیر در ادامه یاد آور شد:تانکر های دو جداره به منظور حمل قیر از استان به سایر نقاط کشور وخارج از کشور برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی مورد استفاده قرار گرفت  و بعد از استفاده در این استان، استفاده از تانکرهای دو جداره در کل کشور اجباری شد.
شاهدی از شرکت فرآورده های نفتی پاسارگاد با اشاره به این نکته که 8 شرکت  از 16 شرکت تولید کننده فرآورده های نفتی و قیر که مورد تائید مرکز تحقیقات کشور هستند از استان آذربایجان شرقی است خاطر نشان کرد : با تمام توان و ظرفیت هایی که در خصوص این صنعت در استان هست مسائل و مشکلاتی برای فعالان این حوزه در داخل و خارج از کشور به وجود می آید که ما را مجاب می نماید که برای پیگیری مطالبات شرکت های فعال در این حوزه تشکلی را در این راستا ایجاد نمایم تا بتوانیم از برد  ایجاد شده برای استان در این حوزه دفاع نمایم و در همین راستا به منظور هم افزایی در اتاق تبریز حضور یافته ایم.
صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با یادآوری این نکته که اتاق یک نهاد اجتماعی و مردمی است و اعضای هیات نمایندگان اتاق به عنوان نماینده فعالان اقتصادی به منظور پی گیری مطالبات و حل مسائل و مشکلات این قشر و با انتخاب خود آنها برای یک دوره مشخص انتخاب شده اند تا در این خصوص و اقدامات لازم را انجام دهند. وی با اشاره به این نکته که اتاق به عنوان مشاور سه قوه (مقننه، مجریه و قضایه) مسئول ارائه راهکارهای تخصصی و علمی برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه است خاطر نشان کرد: در همین راستا وظیفه خود می دانیم برای پویایی اقتصادی استان در خدمت تمام صنوف در حوزه های مختلف باشیم تا استان به جایگاه شایسته خود در اقتصاد کشور و منطقه نایل شود.
رئیس اتاق تبریز پی گیری را یک اصل در حل مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه خواند و در این خصوص اظهار نمود: تشکلهای اقتصادی می بایست به طور علمی و منطقی پی گیری مطالبات خود از مدیران ارشد جامعه باشند تا مسائل و مشکلات در کمترین زمان و با حداقل هزینه مرتفع شود. وی آمادگی کامل اتاق برای مشاوره و همراهی فعالان حوزه فرآورده های نفتی و قیر را اعلام نمود و خاطر نشان کرد: آماده هستیم تا با دعوت از مدیران بخش های مختلف اقتصادی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات این صنف از اقتصاد را به گوش مسئولان امر برسانیم و اگر در گفتگوی رو در رو با مسئولان استانی این مسائل حل نشد، در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانها به ریاست استاندار تشکیل می شود ارائه خواهد شد و اگر در این شورا هم به جواب قانع کننده نرسیم به شواری گفتگوی مرکز و نهایتا به مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح یا تدوین قانون جدید تقدیم خواهد شد.
 وی در این خصوص استفاده از ظرفیت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، دکتر رضا رحمانی به عنوان قائم مقام وزیر صنایع و سایر شخصیت های استانی و منطقه ای به منظور پیگیری مطالبات بخش خصوصی را مهم ارزیابی کرد و خواستار استفاده موثر تر از این پنانسیل ها شد.
در پایان جلسه فعالان حوزه فرآورده های نفتی و قیر در خواست مکتوب خود مبنی برتاسیس تشکل در این صنف را تسلیم رئیس اتاق تبریز نموده و خواستار دستورات مقتضی از طرف ایشان در این خصوص را خواستار شدند.