تاریخ : پنجشنبه 31 مرداد 1398
کد 500

حضور سرپرست کارنه تیر اتاق ایران در تبریز

بهنام فرامرزیان سرپرست امورکارنه تیر و حمل و نقل بین المللی اتاق ایران با ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس و رضا کامی دبیر هیئت رئیسه اتاق تبریز دیدار نمود.
سرپرست کارنه تیر اتاق ایران با تقدیر از اقدامات انجام یافته اتاق تبریز در خصوص میزان کارنه تیر صادره از این اتاق  یادآور شد: اتاق تبریز بعد از اتاق تهران بیشترین میزان از کارنه تیر را در راستای توسعه حمل و نقل و تجارت بین الملل صادر نموده است و در این مورد با قدردانی  از عملکرد امور کارنه تیر اتاق تبریز و فعالیت های پرسنل این حوزه در ارائه خدمات  به شرکتهای حمل و نقل عضو اتاق خاطر نشان کرد: آمار سال های گذشته و سال جاری رشد تصاعدی صدور کارنه تیر از اتاق تبریز را نشان می دهد.
فرامرزیان در خصوص اقدامات انجام شده در مورد کارنه تیر از طرف اتاق ایران گفت: با توجه به تلاش های انجام یافته در طول سال های متمادی کشور دومین جایگاه جهانی در استفاده و بهره مندی از کارنه تیر را به خود اختصاص داده است. 
وی برگزاری جلسات آموزشی در خصوص کارنه تیر را امکانی برای حل مسائل و مشکلات این حوزه از حمل و نقل همچون؛ راننده محوری، بهبود سیستم موجود و حرکت از سیستم سنتی به مدرن در مدیریت شرکت های حمل و نقل بین المللی و دلال بازی خواند و خاطر نشان کرد: شاخص های مطرح شده مهم ترین عوامل ضعف سیستم حمل و نقل کشور است که می بایست با همکاری و هم افزایی سراسر اتاق ها ی بازرگانی و شرکت های حمل و نقل مرتفع گردد.
سرپرست کارنه تیر اتاق ایران سیستم کارنه تیر را عاملی برای افزایش امنیت تجاری، کاهش هزینه ها و سرعت در روابط متقابل تجاری در فضای تجارت بین الملل خواند و افزود: شناخت بیشتر این سیستم توسط شرکت های حمل و نقل می تواند سبب بهره مندی شرکت های حمل و نقل از این سیستم تسهیل کننده تجارت گردد. وی از مدیران شرکت های حمل و نقل بین المللی خواست تا با شناخت بیشتر این سیستم از ریسک های تحمیل شده از عدم شناخت کارنه تیر در تجارت بین الملل پرهیز نمایند.
فرامرزیان توضیحاتی در خصوص کارنه  تیر  ATA داده و اظهار داشت: در روز های آتی با استفاده از این سیستم که در اتاق تبریز بهره برداری خواهد شد این امکان برای صاحبان صنایع استان آذربایجان شرقی مهیاء می گردد تا ورود و خروج کالاهای موقت به آسانی  صورت پذیرد.
ابوالفتح ابراهیمی نائب رئیس اتاق تبریز در این دیدار با قدردانی از تلاش های انجام یافته از طرف مسئولان کارنه تیر در اتاق ایران و تبریز که در شرایط سخت اقتصادی امکان گسترش روابط تجاری با 76 کشور عضو کارنه تیر در ژنو را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم می آورند؛ خاطر نشان کرد: اتاق تبریز در راستای حمایت از توسعه حمل و نقل بین المللی از هیچ کوششی در جهت تقویت سیستم کارنه تیر دریغ نخواهد نمود.
رضا کامی دبیر هیئت رئیسه اتاق تبریز با اشاره به پیگیرهای صورت گرفته در کمیسیون حمل و نقل و گمرک اتاق تبریز در خصوص توسعه حمل و نقل بین المللی و گسترش همکاری با کشورهای همسایه در این خصوص، اعلام آمادگی نمود تا در خصوص بهبود و گسترش روابط شرکت های حمل و نقل استان و منطقه با سیستم کارنه تیر اتاق ایران از هیچ کوششی دریغ ننماید.
لازم به ذکر است دوره آموزشی یکروزه حمل و نقل و کارنه تیر با حضور مدیران و پرسنل شرکت های حمل و نقل بین المللی استان در محل اتاق تبریز برگز ارگردید. در این دوره اهمیت سیستم تیر، نقش موسسه ضامن، فواید سیستم ، سلسله تضمینات ،ایمن سازی و کنوانسیون های  تیر و همچنین مباحثی در خصوص نحوه صدور کارنه تیر و گواهی قبولی توسط بهنام فرامرزیان ارائه شد.