تاریخ : چهارشنبه 16 مرداد 1398
کد 491

توجه بیشتر اتاق تبریز به اعتلای بخش معدن استان

کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز با اعضاء هیئت مدیره خانه معدن استان آذربایجان شرقی به منظور اعتلای بخش معدن استان با توجه به ظرفیت های بی بدیل این بخش در استان تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز مسعود بنابیان رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز با  تاکید بر این نکته که با توجه به ظرفیت های معدنی استان می بایست حمایت بیشتری از اعضای خانه معدن استان به عمل آوریم؛ افزود: با برگزاری جلسات تخصصی در این کمیسیون امکان معرفی ظرفیت های معدنی استان در راستای جذب سرمایه گذار و بهره برداری از ظرفیت های معدنی استان را فراهم نماییم.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز هدف اعضاء هیات رئیسه و هیات نمایندگان در دوره نهم اتاق تبریز را انجام کارهای درست به عالی ترین شکل ممکن در راستای توسعه همه جانبه استان خواند و خاطر نشان کرد: باید با برگزاری همایش های تخصصی امکان بهره مندی از ظرفیت های معدنی استان در راستای توسعه همه جانبه استان را فراهم آوریم.
 یونس ژائله رئیس اتاق تبریز ایجاد شرکت های بزرگ معدنی در راستای بهره برداری از ظرفیت های موجود استان در این بخش را لازمه بهبود وضعیت بخش معدن استان خواند و افزود: پیشرفت های مورد نظر در وضعیت معدنی استان با رعایت اصول و استاندار های جهانی قابل تحقق است.
رئیس اتاق تبریز حمایت همه جانبه اتاق از فعالان این بخش به منظور توسعه استان را اعلام نمود.
نصیر نوری مدیر عامل خانه معدن استان با تقدیر از حمایت های همه جانبه اتاق تبریز در دوره های مختلف از فعالان بخش معدنی استان به خصوص طرح مسائل و مشکلات این بخش در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اخذ مصوبات مربوطه برای تسهیل مسائل متنابه این بخش اقتصادی استان، از رئیس اتاق تبریز و کمیسیون صنعت معدن اتاق تبریز خواست تا با توجه به ظرفیت های معدنی استان امکان اعتلای بخش معدن در استان را بیش از پیش فراهم نمایند. 
نوری با اشاره به این نکته که حدود 8.5 میلیارد تن ذخایر معدنی استان تخمین زده شده است؛ یادآور شد: استان آذربایجان شرقی از نظر میزان ذخایر معدنی، تنوع عناصر معدنی و بهره برداری از ذخایر معدنی جزء استان های مطرح کشور محسوب می شود. وی در این خصوص  اظهار امیدواری نمود: با سرمایه گذاری کلان در این بخش از اقتصادی استان، نقش این بخش در توسعه همه جانبه استان نمود عینی پیدا کند.
مدیر عامل خانه معدن استان حمایت مسئولان اتاق تبریز به منظور ایجاد هلدینگ های تخصصی در حوزه معدن در استان، اجرای مواد مغفول مانده قانون معدن در راستای حمایت از فعالان این بخش، واگذاری کارهای غیر حاکمیتی از طرف سازمانها و نهادهای مربوطه به تشکل های مردم نهاد در بخش معدن به منظور تقویت بیش از پیش این تشکل ها و ایجاد کمیسیون تخصصی معدن در اتاق تبریز را خواستار شد. 
طاهر روحی مدیر کل امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی  با اشاره به این نکته که عمده فعالان بخش معدن در استان جزء سرمایه گذاران کوچک محسوب می شوند ایجاد شرکت های سرمایه گذاری برای بهره برداری از ذخایر معدنی استان را از اولویت های کاری مدیریت ارشد استان و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی خواند و اظهار امیدواری نمود: با تعاملات سازنده مدیران ارشد استان و فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن امکان استفاده از پتانسیل های معدنی استان در راستای توسعه همه جانبه استان فراهم گردد.