تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1398
کد 487

ایجاد فضای همدلی و امید در شرایط سخت اقتصادی

دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در دومین نشست خبری خود با فعالان رسانه ای در آستانه سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم کشور به استان گفت: ایجاد فضای همدلی و امید در شرایط سخت اقتصادی مهمترین رسالت رسانه ها است. وی از فعالان رسانه ای استان خواست تا با ایجاد فضای همدلی و امید در شرایط سخت اقتصادی امکان و فرصت رشد و توسعه اقتصادی استان را با توجه به ظرفیت های بی بدیل آن فراهم آورند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با ارائه گزارشی از نشست های تخصصی برگزار شده در طول مدت مدیریت خود در اتاق تبریز یادآور شد: ایجاد کمیسیون های تخصصی هفت گانه به عنوان بازوان تخصصی اتاق تبریز به منظور بررسی کارشناسی وضعیت حوزه های مختلف اقتصادی استان این امکان را در اختیار مدیریت ارشد و فعالان اقتصادی قرار می دهد تا با تدوین برنامه بلند مدت در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان گام های مستحکمی بردارند. 
رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که با پایش های مستمر از فضای کسب و کار استان متوجه شده ایم که مهمترین عمل عقب ماندگی استان عدم تامین منابع مالی برای واحد های تولیدی و صنعتی استان است؛ اظهار امیدواری نمود: رسانه های استان در جهت بسیج افکار عمومی در راستای رشد و توسعه استان اقدامات موثری انجام دهند.
ژائله با اشاره به ظرفیت های معدنی و صنعتی استان از رسانه ها خواست در جهت بررسی وضعیت موجود این پتانسیل ها، راهکارهای اصلاحی و کارشناسی صاحب نظران را در اختیار مدیران ارشد استان ، فعالان اقتصادی و مردم قرار دهند.
رئیس اتاق تبریز کمیسیون های تخصصی اتاق تبریز را فرصتی برای آنالیز مزیت های رقابتی و نقاط قوت و صنعتی اقتصادی استان خواند و یاد آور شد: رسانه ها می تواند در کنار کمیسیون های تخصصی اتاق تبریز توسعه استان را تسریع نمایند. 
تعامل سازنده بین فعالان اقتصادی و رسانه ای استان، به منظور اشاعه برنامه های میان مدت و بلند مدت تدوین شده و بسیج افکار عمومی در جهت توسعه اقتصادی استان،استفاده از ظرفیت های تخصصی کمیسیون اتاق تبریز ،استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در توسعه اقتصادی استان، معرفی ظرفیت های صنعتی و اقتصادی استان در اقصی نقاط کشور و سایر کشور های منطقه و توجه به کشت فرا سرزمینی برای گسترش تعاملات اقتصادی با سایر کشور های همسایه، ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای حضور موفق در بازارهای منطقه ای، آشنا نمودن فعالان اقتصادی و اعضاء اتاق با آخرین تحولات اقتصادی جهانی از جمله مباحث مطرح شده از طرف فعالان رسانه ای استان در این نشست بود.