تاریخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
کد 4754

با برگزاری سومین نشست بازآفرینی نقش بانوان در اتاق تبریز صورت گرفت؛

انتخابات هیئت‌رئیسه کمیته بانوان اتاق تبریز

با برگزاری سومین نشست بازآفرینی نقش بانوان در اتاق تبریز، هیئت‌رئیسه کمیته بانوان اتاق تبریز مشخص شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سومین نشست بازآفرینی نقش بانوان در اتاق تبریز با حضور بانوان کارآفرین دارای کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق تبریز برگزار شد.
 

رضا جعفری؛ عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در ابتدای این نشست، هدف از تشکیل این کمیته را کمک به توانمندسازی و بازآفرینی نقش بانوان فعال در حوزه تولید و اقتصاد استان دانست.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی تبریز با تشکیل این کمیته، جاده فعالیت بانوان کارآفرین استان را هموار می‌کند و پس از آن، خود بانوان باید ضمام امور را بر عهده بگیرند.
جعفری ضمن تأکید بر حمایت اتاق تبریز از کمیت بانوان اتاق تبریز گفت: اتاق آماده است تا ابزارهای لازم برای افزایش توانایی بانوان کارآفرین را در اختیار این کمیته قرار دهد و یکی از این اقدامات، برگزاری دوره‌های آموزشی به درخواست اعضای کمیته است.
وی بر لزوم همدلی و همکاری بانوان در این کمیته در راستای پیشبرد اهداف تأکید کرد.
عضو هیئت‌رئیسه اتاق تبریز در ادامه با اشاره به تدوین کتاب تاریخ صناعت و تجارت آذربایجان، توسط تیم قوی در اتاق تبریز، این مهم را اقدامی ماندگار در راستای ثبت روند تولید و تجارت در استان در حافظه تاریخی عنوان کرد.
 

بانوان فعال اقتصادی باید به فهم مشترک برسند
جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق بازرگانی تبریز گفت: تشکیل هسته اولیه کمیته بانوان اتاق تبریز، نخستین گام برای آغاز مسیر فعالیت تشکیلاتی بانوان کارآفرین در اتاق تبریز است.
وی ضمن تشریح شیوه‌نامه فعالیت کمیته بانوان اتاق تبریز تأکید کرد: برای پیشبرد بهتر امور لازم است تا اعضای کمیته به فهم مشترک برسند و با وحدت و هم‌افزایی، خواسته‌ها و دغدغه‌های خود را در تمامی حوزه‌ها طرح و پیگیری کنند.
محرم‌پور با اشاره به تشکیل مرکز شتاب تبریز گفت: در قالب این مرکز، خدمات متنوعی در راستای توسعه صادرات استان از طریق ارائه مشاوره متنی، مشاوره آنلاین و آموزش آنلاین برای افراد دارای ایده صورت خواهد گرفت. همچنین این مرکز قابلیت برگزاری جلسات مجازی B2B را نیز دارد.
وی، منابع انسانی، پول و انرژی را سه منبع لازم برای جهش تولید عنوان و ابراز امیدواری کرد: بانوان فعال در حوزه اقتصاد با اتحاد، مسیر فعالیت بانوان مستعد استان را هموارتر کنند.
در ادامه این نشست، اعضای کمیته بانوان اتاق تبریز به تبادل‌نظر پرداختند، سپس نامزدهای حضور در هیئت‌رئیسه این کمیته به معرفی سوابق کاری و فعالیت‌های خود پرداخته و در نهایت، پس از رأی‌گیری، خانم‌ها مرجان برادر، به‌عنوان رئیس این کمیته، فهیمه دخانچی، به‌عنوان نایب‌رئیس اول و هما رفیعیان، به‌عنوان نایب‌رئیس دوم انتخاب شدند و فعالیت کمیته بازآفرینی نقش بانوان در اتاق تبریز به‌صورت رسمی آغاز شد.