تاریخ : يکشنبه 23 تير 1398
کد 474

تشکیل جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات با فعالان حوزه خشکبار استان

به منظور همفکری و هم افزایی فعالان حوزه خشکبار استان سید یوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات با فعالان حوزه خشکبار استان تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز سید یوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات با اشاره به این نکته که عمدتا فرآوری و صادرات خشکبار کشور توسط فعالان این بخش در استان آذربایجان شرقی تحقق می یابد؛ افزود: در صدد هستیم با هم فکری و هم افزایی  همه همکاران خود در حوزه خشکبار شرایط توسعه صادرات و ارز آوری این حوزه به کشور را بیش از پیش گسترش دهیم.
رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات با تاکید بر این نکته که وظیفه اصلی تشکل ها رساندن مسائل و مشکلات به مسئولان و ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل آنهاست؛ اظهار امیدواری نمود با برگزاری نشست های مستمر امکان حل مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوص در حوزه خشکبار مرتفع گردد.
حسینی با یادآوری این موضوع که باید به صورت ریشه ای در حل مسائل حوزه های مختلف صادراتی کشور اقدام گردد؛ افزود: شناسایی ظرفیت های استانی و بهره مندی از این ظرفیت ها از اهداف این گروه است. 
حسن قالیچه باف از شرکت ایلکین با تاکید بر این نکته که با همفکری و هم افزایی فعالان این حوزه می توانیم افزایش چشمگیری در میزان صادرات داشته باشیم؛ ادامه داد: این اقدام می تواند در ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار در استان وکشور موثر واقع گردد.
فعال حوزه خشکبار با اشاره به این نکته که می بایست اعضای این کمیسیون و فعالان حوزه خشکبار به منظور بررسی وضعیت موجود این حوزه نشست های مستمری داشته باشند؛ افزود: نشست های مستمر می تواند در حل مسائل و مشکلات صنعت خشکبار و ارائه راهکارهای اصلاحی موثر گردد.
حرکت جمعی در ارائه مسائل و مشکلات و جذب حمایت های دولتی و اتاق ها برای بهبود وضعیت این صنعت به منظور ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار و الگو برداری از کشورهای موفق ، ایجاد فروشگاه و نمایشگاه دائمی در بازارهای هدف به منظور افزایش صادرات ، سرمایه گذاری و جذب حمایت های  دولت در این خصوص بخصوص برای فعالان اقتصادی استان که حدود 65درصد صادرات خشکبار کشور را به خود اختصاص داده اند از دیگر پیشنهاد این فعال اقتصادی بود.
احمد رحیق از شرکت نخل سبز صبحی با اشاره به شرایط سخت تجارت بین الملل از مسئولان اتاق تبریز خواست تا با نگاه علمی و کارشناسی در حل مسائل و مشکلات فعالان عرصه تولید و تجارت در حوزه خشکبار استان و کشور اقدامات موثری انجام دهند.
عضو هیات مدیره شرکت نخل سبز صبحی با تاکید بر این نکته که نهادها و سازمان های مربوطه از این حوزه اقتصادی حمایت کافی را انجام نمی دهند یادآور شد: از مسئولان امور مالیاتی، گمرک، اتاق تبریز و سایر نهادهای تاثیر گذار می خواهیم که امکان حل مسائل و مشکلات این حوزه را با توجه به شرایط سخت اقتصادی مهیا نمایند.
رحیق با تقدیر از مسئولان کمیسیون صادرات در دوره هشتم اتاق تبریز که در خصوص پیمان سپاری ارزی تلاش های موثری انجام داده اند از مسئولان این دوره اتاق تبریز و کمیسیون خواست
تا در جهت حل مسائل و مشکلات فعالان خشکبار با توجه به شرایط سخت اقتصادی اقدامات عاجلی را انجام دهند.
محمدرضا طبیبی از شرکت شکوه بناب با تاکید بر این نکته که همه صادرکنندگان معتقد هستند که می بایست ارز حاصل از صادرات به اقتصادی ملی بازگردد؛ افزود: مذاکره با مسئولان ارشد استانی و کشوری در راستای حل مسائل و مشکلات صادرکنندگان خشکبار استان  هدف اساسی این تشکل قرار گیرد. وی اظهار امیدواری نمود با همکاری و هم افزایی همه اعضاء و مسئولان اتاق تبریز و کمیسیون مربوطه اهداف تعیین شده در کوتاه ترین زمان ممکن تحقق یابد.
در این نشست مدیران شرکت های حاضر در جلسه ضمن اشاره به مسائل و مشکلات فعالان حوزه خشکبار، به رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات پیشنهاد دادند که با همکاری متخصصان و پیشکسوتان این حوزه مسائل و مشکلات موجود را احصاء و به مقامات استانی و کشوری ارائه دهند تا امکان توسعه این حوزه  در راستای ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردد .
در خاتمه، از طرف حاضرین این نشست مقرر شد: ماهانه دو جلسه کارشناسی و تخصصی با حضور مسئولان امر، به مسائل و مشکلات فعالان حوزه خشکبار رسیدگی گردد.