تاریخ : پنجشنبه 30 فروردين 1403
کد 4717

به همت کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق تبریز برگزار شد؛

نخستین جلسه توجیهی نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان در سال 1403

نخستین جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان در سال 1403 در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مهدی امینی؛ رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه بر لزوم همکاری متقابل در پیشبرد اهداف تاکید کرد و افزود: تعامل بزرگترین راه موفقیت است.
وی با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان به‌منظور دفاع بهتر از کافرمایان گفت: با توجه به صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه در حوزه تامین اجتماعی، لازم است تا جلسات توجیهی و آموزشی به‌صورت مستمر برگزار شود، لذا با همکاری مشاور کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق تبریز، از سال‌جاری تلاش داریم جلساتی با حضور  مدیران عامل و مدیران مالی واحدهای صنعتی به صورت هفتگی یا 10 روزه برای تبیین قوانین از یک سو و ارائه مشاوره به واحدهای دارای مشکل از سوی دیگر برگزار کنیم.
امینی همچنین بر لزوم شرکت نمایندگان اتاق در هیئت های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در دوره‌های آموزشی و توجیهی تاکید کرد.
رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق تبریز با بیان اینکه 94 درصدرأی‌های صادره در هیئت‌های بدوی تشخیص مطالبات در هیات تجدید نظر مطابق قانون و به نفع کارفرما شکسته می‌شود، تصریح کرد: این امر حاکی از عدم توجه برخی شعب تامین اجتماعی به اجرای قانون و لحاظ نکردن حقوق قانونی کارفرماست.
امینی با اشاره به ابلاغ بخشنامه جدید بازرسی از دفاتر قانونی گفت: بر اساس این بخشنامه که در سیزدهم اسفند ماه سال‌جاری صادر شده است، از این به بعد در صورتی که یکی از موارد شناسه ملی، کد ملی کارفرما، کد کارگاه، یا مجوز فعالیت در فاکتور خرید، با ماهیت سفارش کار قید شود، فاکتور مشمول کسر حق بیمه تامین اجتماعی نمی‌شود.
وی تاکید کرد: در صورت اجرای صحیح این بخشنامه، مشکلات دریافت حق بیمه از فاکتورهای فروش تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.
در ادامه جلسه، ابهامات و مشکلات نمایندگان اتاق در هیئت های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در خصوص این بخشنامه و سایر موارد، طرح و پاسخگویی لازم از طرف مشاور کمیسیون بعمل آمد.
 
 

 
آلبوم تصاویر جلسه توجیهی نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان