تاریخ : چهارشنبه 29 فروردين 1403
کد 4715

به‌همت دفتر بسیج اتاق تبریز صورت گرفت؛

تجلیل از فعالان اقتصادی ایثارگر و آزاده استان

مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی ایثارگر و آزاده استان با حضور هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق تبریز، فرمانده سپاه عاشورا در آذربایجان‌شرقی، مسئول بسیج اصناف سپاه عاشورا، تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز و ایثارگران و آزادگان فعال در حوزه اقتصاد و صنعت در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده؛ فرمانده سپاه عاشورا در این مراسم از ایثارگران و آزادگان فعال در عرصه اقتصادی، به عنوان رزمندگان دیروز و سرداران سازندگی امروز یاد کرد و وجود این افراد را افتخاری برای استان عنوان کرد.

رزمندگان دیروز، سرداران سازندگی امروز
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه صنعت، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش خصوصی و دولتی بسیاری از موانع رفع شود.
سردار عباسقلی‌زاده بر لزوم ایجاد جذابیت و شرایط ویژه برای جذب جوانان در بخش صنعت تاکید کرد.
وی با اشاره به وجود سرمایه‌های سرگردان در دست بخشی از مردم گفت: دولت باید با ایجاد اعتماد، مردم را به سرمایه‌گذاری تشویق کند.
وی در پایان از زحمات تمامی فعالان اقتصادی قدردانی کرد و گفت: فعالیت‌های این قشر نقش چشمگیری در اقتصاد استان و کشور دارد.
فعالان اقتصادی در صف جنگ اقتصادی
مسعود بنابیان؛ نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این مراسم حضور ایثارگران در عرصه اقتصادی را مایه افتخار صنعت استان عنوان کرد.
 وی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی در صف جنگ اقتصادی هستند، افزود: بخش خصوصی با تمام توان در کنار دولت برای بهبود اقتصاد استان در تلاش است.

تلاش برای رفع کمبود نیروی انسانی در بخش صنعت
رضا جعفری؛ عضو هیئت‌رئیسه اتاق تبریز، ضمن قدردانی از ایثارگران و آزادگان فعال در حوزه اقتصاد گفت: در شرایط کنونی مشکلات حادی در عرصه اقتصادی وجود دارد که باید با همراهی دولت و بخش خصوصی این مشکلات رفع شود.
وی مشکل کمبود آب و برق در تابستان را یکی از دغدغه‌های اساسی بخش تولید دانست و تصریح کرد: با وجود کمبود منابع آب و برق، نه‌تنها بخش صنعت قادر به توسعه نیست، بلکه حفظ صنایع موجود نیز با چالش مواجه است.
جعفری کمبود نیروی انسانی در بخش صنعت را از دیگر دغدغه‌های صنایع استان دانست و خواستار همراهی دولت برای رفع این مشکل شد.
عضو هیئت‌رئیسه اتاق تبریز، پول و سرمایه در گردش را مثل خون در رگ دانست و بر لزوم تخصیص منابع بانکی به بخش صنعت تاکید کرد.

تلاش برای رفع چالش‌های حوزه صنعت و تجارت
محمدجعفر صالحی؛ مسئول دفتر بسیج اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: ما در بسیج خادم مردم و فعالان اقتصادی هستیم و سعی داریم مشکلات این حوزه را رفع کنیم.
صالحی ادامه داد: بسیج اتاق تبریز در تلاش است تا با افزایش تعامل بین فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی، چالش‌های حوزه صنعت و تجارت تا حدودی رفع شود.
وی ضمن قدردانی از زحمات سردار عباسقلی‌زاده؛ فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در همراهی با فعالان اقتصادی، بازدید از واحدهای صنعتی و پیگیری مشکلات این حوزه، ابراز امیدواری کرد: صنعت استان روز به روز شکوفاتر شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی گریبانگیر واحدهای صنعتی است، خواستار پیگیری حل مسائل با مشارکت و همراهی دولت و بخش خصوصی شد.
صالحی در پایان از زحمات عزیزانی که سال‌ها در قامت سرباز و سردار در جبهه حضور داشتند و اکنون در جبهه اقتصادی و صنعت حضور دارند، قدردانی کرد.

اتاق بازرگانی تبریز، محل تلاقی مشارکت دولت و بخش خصوصی
سیدرضا پورزینال؛ مسئول بسیج اصناف سپاه عاشورا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اتاق بازرگانی تبریز به‌عنوان نهادی مردم‌محور، محل تلاقی مشارکت دولت و بخش خصوصی است.
وی از فعالان اقتصادی به‌عنوان سرداران اقتصادی یاد و خاطرنشان کرد: این ایثارگران و آزادگان، سال‌ها در جبهه دفاع مقدس ایستاده‌اند و اکنون در جبهه اقتصادی، در راستای تحقق اهداف ترسیمی انقلاب فعالیت می‌کنند.
پورزینال، ماموریت بسیج تجار را شناخت موانع و تعیین راهکارهای رفع و پشت سر گذاشتن موانع و اجرای قوانین دانست.

گفتنی است در پایان این مراسم، با اهدای لوحی از 12 ایثارگر و آزاده دفاع مقدس که در بخش اقتصادی استان فعالیت دارند، قدردانی شد.




 
آلبوم تصاویر مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی ایثارگر و آزاده استان