تاریخ : پنجشنبه 13 تير 1398
کد 469

حضور مشاورعالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اتاق تبریز

نشست نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان با حضور دکتر حسین کمالی مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تبریز با هدف بررسی اثرات قوانین و مقررات کار تامین اجتماعی ، تنظیم روابط کار، قوانین سخت و زیان آور، ایمنی کار و مزد ... در تسهیل رونق اقتصادی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در این نشست با تقدیر از مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و دکتر کمالی مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با اظهار امیدواری از این که از تجربیات ارزنده دکتر کمالی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور بهره برداری مناسبی صورت گیرد؛ در خصوص برگزاری این نشست گفت: شرایط خاصی در کشور حاکم و کشور وارد جنگ اقتصادی شده است. کارفرمایان در این جنگ فرماندهان و کارگران سربازان این جنگ هستند؛ ما باید در این جنگ به منظور حمایت از تولید و حفظ اشتغال موجود کشور پیروز گردیم. وی در همین راستا خاطر نشان شد: رشد سرسام آور تورم تا سیصد درصد سبب شده تا واحدهای تولیدی در تامین نقدینگی با مشکلات عدیده ای مواجه شوند و این واحدها در چنین شرایطی توان جنگ نخواهند داشت. 
ژائله از مسئولان ارشد وزارت کار و رفاه اجتماعی کشور و استان خواست تا در چنین شرایطی از نیروی تولیدی جامعه دفاع نموده و در جهت معرفی و نمود نیروی کار به خصوص کارفرمایان تلاش مضاعفی انجام دهند.
رئیس اتاق تبریز حمایت از قدرت خرید کارگر، حمایت از کارفرمایان در راستای صیانت از اشتغال موجود کشور، آموزش مهارت های لازم برای نیروی انسانی فعال در واحد های تولیدی و صنعتی، جلوگیری از خروج نیروی کار ماهر با دلیل عدم اجرای صحیح قانون سخت و زیان آور، تغییر رویکرد آموزش کشور در راستای تامین نیروی ماهر حوزه های مختلف تولید و تجارت به منظور حضور مستمر و موثر در بازاهای خارجی ، ایجاد نمایشگاههای دائمی در 500 شهر مهم جهان برای صادرات محصولات استان در راستای گسترش تجارت بین الملل، عدم حمایت از واحد های تولیدی که تولیدات آنها در بازارهای داخلی و خارجی مشتری ندارند ولی به دلیل سوء مدیریت با هزینه های سنگین به کشور به صورت غیر مولد فعالیت می نمایند را لازمه موفقیت در این جنگ اقتصادی خواند.
  حسین کمالی مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری این نکته که در چند ماه آینده کنفرانس ملی کار با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمان در کشور تشکیل خواهد شد؛ بر اهمیت طرح مسائل و مشکلات با رویکر علمی و سیستمی تاکید و خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه جامعه منوط به این شیوه از رفتار از طرف تمام ذینفعان حوزه اقتصاد و تولید در جامعه است.
مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبیین ضرورت بازنگری در نگاه به اقتصاد در کشور افزود: اقتصاد باید بر اساس رقابت، تخصص و مزیت رقابتی شکل گیرد وگرنه محکوم به شکست خواهد بود.وی درک متقابل و دید انسانی در بررسی مسائل و مشکلات  را لازمه اصلاح وضعیت اقتصادی کشور ذکر کرد و اجرای صحیح قوانین را مهمترین اصل بهبود وضعیت جامعه کارگری و کار فرمایی کشور خواند و یادآور شد: در چنین شرایطی چرخه اقتصاد کشور خواهد چرخید و همه از آن متنعم خواهند شد.
کمالی ترسیم چشم انداز توسعه کشور بر اساس تحولات جهانی را لازمه مطالعات آینده پژوهی خواند و یادآور شد: باید بر اساس تحولات جهانی چشم انداز توسعه کشور را ترسیم نمایم.
 در این نشست مسئولان انجمن های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران به نکته نظارت خود در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی کشور پرداختند.
 پرهیز از برداشت های سلیقه ای از قانون، حمایت از قدرت خرید و امنیت شغلی کارگران، رفع مشکلات و مسائل نیروی کار استان در حوزه بیمه و تامین اجتماعی به خصوص حل مسئله صندوق بیمه آینده ساز از جمله موارد  طرح شده از طرف تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان در این نشست بود.