تاریخ : چهارشنبه 2 اسفند 1402
کد 4606

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی تبریز از مراکز اداره کل فنی و حرفه‌ای

لزوم ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی میان صنعت و سازمان فنی و حرفه‌ای

اعضای کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی تبریز از مراکز اداره کل فنی و حرفه‌ای بازدید کرده و از نزدیک در جریان نحوه آموزش‌های تخصصی این مرکز قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبرپور پایدار، رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز در جریان این بازدید گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای، مرکزی بسیار مجهز و فعال است که توانسته با تربیت نیروی انسانی ماهر، بخش مهمی از نیازهای جامعه صنعت را تامین کند.
پایدار با تأکید بر اهمیت حضور نیروهای آموزش‌دیده در صنعت افزود: وجود نیروی انسانی آموزش‌دیده بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که نیروی ماهر باعث پیشرفت صنعت می‌شود، به همین جهت اتاق بازرگانی، پشتیبان و همراه سازمان فنی و حرفه‌ای است.
وی تلفیق سازمان فنی و حرفه‌ای و صنعت را حائز اهمیت دانست و بر لزوم تداوم همکاری مشترک بین این دو مجموعه تاکید کرد.
در ادامه این دیدار، علی مشایخی؛ مدیرکل  فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی ضمن ارائه آمار مربوط به این مرکز اظهار کرد: ساختمان شماره ۳ اداره کل فنی و حرفه‌ای استان که از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، دارای ۱۳ کارگاه بوده و تکمیل‌ترین مرکز شمال‌غرب محسوب می‌شود.
وی از ظرفیت‌سنجی این مرکز توسط بخش صنعت اظهار خشنودی کرد و گفت: امیدواریم این اتفاق در سایه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی توسط اتاق تبریز پررنگ‌تر شود، ضمن اینکه در تلاش هستیم دوران تحول مرکز فنی و حرفه‌ای را به نمایش بگذاریم و سیستم کشوری را به سمت پیشرفت سوق دهیم.
مشایخی با تاکید بر بالا بودن سطح آموزش‌ها در این مراکز افزود: ما دنبال ایجاد پیوند بین مهارت و صنعت هستیم.
وی ادامه داد: در رویکرد جدید سازمان فنی و حرفه‌ای تعامل بین هر دو بخش دولتی و خصوصی ضروری است، چرا که بخش خصوصی هم‌سطح نیاز صنایع فعال است.
شایان ذکر است، در جریان این این دیدار، از هفت کارگاه و مرکز شماره ۳ و مرکز صلاحیت فنی و حرفه‌ای استان بازدید شد و اعضای کمیسیون از کارگاه‌های نانو، طراحی مکانیکی، کارگاهPLC  ، کارگاه BMS،کارگاه نقشه‌کشی صنعتی، کارگاه ابزار دقیق و کارگاه اتوماسیون صنعتی و سایر کارگاه‌های مهارت‌های عملی که به جریان کارآفرینی و مهارت‌افزایی در استان کمک می‌کنند، بازدید کردند.
 

 
آلبوم تصاویر بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز از مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای