تاریخ : دوشنبه 30 بهمن 1402
کد 4603

به همت کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق تبریز صورت گرفت؛

جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان

سومین جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، رضا جعفری؛ عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز، بر اهمیت و جایگاه نمایندگان کارفرما در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان تاکید کرد و افزود: با توجه به مسئولیت مهم این افراد در دفاع از حقوق قانونی کارفرمایان، نمایندگان حاضر باید پویا و فعال بوده و با حضور مستمر در جلسات رسیدگی به پرونده‌ها، مانع از اجحاف در حق کارفرمایان شود.
وی گفت: فرایند تولید در دنیای امروز به‌سمت دانش‌محور شدن در حرکت است و کارفرمایان برای موفقیت در بازار ملزم به افزایش سطح اطلاعات خود هستند.
عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز ادامه داد: در حال حاضر واحدهای تولیدی با تعدد بخشنامه‌ها و سامانه‌ها از جمله سامانه مودیان مالیاتی، سامانه جامع تجارت، سیستم ثبت و دریافت فاکتور و... مواجه هستند و اگر واحدهای تولیدی، به‌خصوص کارگاه‌های کوچک، آشنایی کافی در این زمینه نداشته باشند، در آینده دچار مشکلات اساسی خواهند شد.
جعفری، یکی از وظایف اتاق تبریز را توانمندسازی واحدهای تولیدی از طریق آموزش دانست.
مهدی امینی؛ رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با بیان اینکه نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان، نقش مهمی در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها دارند، بر لزوم حضور مستمر در شعبات تامین اجتماعی از یکسو و تداوم آموزش برای آشنایی بیشتر با قوانین و بخشنامه‌های جدید تاکید کرد.
وی گفت: در بسیاری از موارد عدم اشراف کافی نمایندگان به مسائل حقوقی یا بخشنامه‌های جدید، منجر به تضییع حقوق کارفرمایان می‌شود و ما در این کمیسیون در تلاش هستیم تا با برگزاری مداوم دوره‌های آموزشی، سطح آگاهی و توانایی نمایندگان اتاق را افزایش دهیم.
امینی همچنین خواستار توجه ویژه کارفرمایان، به‌هنگام مراجعه بازرسان تامین اجتماعی شد و افزود: در بسیاری از موارد نبود اطلاعات کافی چه از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی و چه بازرسان، باعث بروز سوء برداشت از بخشنامه‌ها می‌شود.
در ادامه این جلسه، جعفر سمساری، مشاور امور تامین اجتماعی کمیسیون به تشریح بخشنامه بازرسی دفاتر قانونی و موضوعات مرتبط با پیمانکاران پرداخت. و در ادامه جلسه ، ابهامات و مشکلات نمایندگان اتاق در هیئت های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در خصوص این بخشنامه و سایر موارد، مطرح و پاسخگویی لازم از طرف مشاور کمیسیون داده شد.