تاریخ : پنجشنبه 26 بهمن 1402
کد 4599

در کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز مطرح شد؛

همکاری مشترک اداره کل فنی و حرفه ای استان با تشکل های اتاق تبریز در زمینه مهارت‌آموزی

نشست تشکل ها با مدیر کل فنی و حرفه ای استان، به همت کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز، با محوریت خدمات آموزشی قابل ارائه از سوی سازمان فنی و حرفه ای به صنایع استان، جهت افزایش سطح دانش و آگاهی فنی واحدهای تولیدی و صنعتی در اتاق تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبرپور پایدار؛ رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز در این نشست آموزش را رکن اساسی هر سیستم و فعالیت عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش هزینه‌کرد نیست.
وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش نیروی انسانی، طی سالیان بعد، نتیجه بسیار خوب و قابل توجهی بر جای می‌گذارد.
پایدار با اشاره به اهمیت آموزش‌، به‌خصوص آموزش‌های کاربردی در اتاق تبریز ادامه داد: اتاق در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است و با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد، بسیاری از فعالان اقتصادی استان را با مباحث روز و قوانین جدید آشنا می‌کند.
رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز از تلاش در این کمیسیون برای احصاء نیازهای صنایع مختلف و همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای استان در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزشی براساس نیازسنجی صورت‌گرفته خبر داد.
پایدار با بیان اینکه در حال حاضر 15 درصد پرت انرژی در صنایع وجود دارد، تاکید کرد: قطعا می‌توان با آموزش، بهره‌وری و راندمان ماشین‌آلات را افزایش داده و به‌دنبال آن میزان پرتی صنایع را به‌حداقل رساند، به‌خصوص که در حال حاضر ما با کمبود انرژی در کشور مواجه هستیم.
 
علی مشایخی؛ مدیر کل فنی و حرفه ای استان آذربایجان‌شرقی در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت آموزش در راستای افزایش مهارت‌های شغلی، از حسن توجه اتاق تبریز در برگزاری دوره های آموزشی قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با همکاری مشترک این دو مجموعه شاهد ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در استان باشیم.
وی بر اهمیت سنجش مهارت حرفه ای و استعدادیابی در کنار آموزش تاکید کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های راهبردی سازمان فنی و حرفه ای، سنجش صلاحیت حرفه‌ای است.
مشایخی با اشاره به همکاری متقابل این مجموعه با صنایع مختلف در استان اظهار کرد: در صورتی اعلام نیازهای آموزشی از سوی صنایع، ما توانایی برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز را داریم.
وی گفت: در حال حاضر دو استاندارد آموزشی شایستگی و سند حرفه‌ای در سازمان فنی و حرفه‌ای به‌صورت بلند مدت و کوتاه مدت برای گروه‌های هدف و متقاضیان ارائه می‌شود.
مشایخی از وجود 800 آموزشگاه آزاد در استان خبر داد.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی جوار کارگاهی را یکی از مهمترین و موثرترین اقدامات انجام‌شده در فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد.
مشایخی از اختصاص چندین مشوق برای افراد و موسساتی که در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت می کنند، خبر داد.
 
وحید کوچه‌مشکی؛ دبیر کارگروه انرژی کمیسیون صنایع و انرژی استان نیز در این دیدار با اشاره به کمبود منایع انرژی و بروز ناترازی در این حوزه طی سال‌های اخیر گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می‌تواند در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی برای مدیریت مصرف انرژی در صنایع گام‌های اساسی برداند.
 

 
آلبوم تصاویر کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز