تاریخ : سه شنبه 21 خرداد 1398
کد 454

حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی کشوردر اتاق تبریز

بهمن حسین زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به اتفاق هیات همراه در محل اتاق تبریز حضور یافت و در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه با فعالان اقتصادی و اتاق های بازرگانی و به خصوص آشنایی فعالان اقتصادی استان با سازمان نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی گفتگو نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز حسین زاده با تاکید بر این نکته که نمایشگاه تبریز بعد از نمایشگاه تهران به عنوان بزرگترین نمایشگاه کشور به حساب می آید خاطر نشان کرد: نمایشگاه تبریز با برگزاری  حدود 60 نمایشگاه در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری در سال نقش مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور ایفاء می نماید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در این دیدار با اشاره به این نکته نمایشگاه ها می توانند به عنوان ویترین جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه و سایر کشور های جهان ظرفیت های ایران در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را معرفی نمایند؛ خاطر نشان کرد: اکسپو ها که به عنوان نمایشگاههای بین المللی شش ماه، فرصتی های بی نظیر ی برای شناخت و گسترش همکاری همه جانبه تمام ملل جهانی به منظور ایجاد صلح پایدار طراحی شده اند که هر پنج سال یک بار در اقصی نقاط دنیا بعد از رقابت های فشرده بین کشورهای علاقمند میزبانی برگزار می شود که این رویداد بین المللی درسال 2010 در شانگهای چین ، 2015 در زمان مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایتالیا و 2020 برای اولین بار در یک کشور اسلامی یعنی در امارت متحده عربی (دوبی ) برگزار خواهد شد.
حسین زاده حضور موثر فعالان اقتصادی و تجاری کشور در نمایشگاه اکسپو 2020 را  که  به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری بزرگ  در سطح جهان مطرح است را مهم ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: برای سال 2020 کشور امارات متحده عربی( دوبی) با فضای کلی 438 هکتار انتخاب شده است که در بر گیرنده شهرک اکسپو، سایت اکسپو، فروشگاهها، مراکز انبار، پشتیبانی، خدمات رسانی و هتلها انتخاب شده که امیدواریم با هم فکری همه فعالان اقتصادی و مسئولان امر از این فرصت پیش آمده در جهت معرفی تمام ظرفیت های فرهنگی  و اقتصادی کشور بهره برداری مناسبی به عمل آید.
وی با تاکید بر این نکته که این تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند که به معنای واقعی کلمه به نمایشگاهها معنا می بخشند، خاطر نشان کرد: در سدد آن هستیم که با اتاق های بازرگانی در سراسر کشور ارتباط گسترده ای داشته باشیم.
او در خصوص چشم انداز توسعه فعالیت های نمایشگاهی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مقام عالی وزارت آقای دکتر رحمانی در خصوص ارتباط با 15 کشور همسایه و دو کشور قدرتمند؛ چین و هند دستورات ویژه ای را صادر نموده اند که امیدواریم با همکاری های فعالان اقتصادی و مسئولان امر در عملیاتی نمودن این چشم انداز گام های موثری برداریم.وی در همین راستا نمایشگاه اکسپو دوبی را فرصت مغتنمی برای عملیاتی نمودن این چشم انداز و معرفی ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی کشور خواند.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل  شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور گسترده  فعالان اقتصادی کشور در سایر کشورهای منطقه افزود: به همین منظور با دولت سوریه توافق نموده ایم که در شهر دمشق فضایی به وسعت  6 هزار متر مربع در اختیار فعالان اقتصادی و صنعتی ایران قرار داده شود که امیدواریم با حضور فعالان صنعتی و تجاری امکان توسعه روابط دوجانبه بیش از پیش مهیا گردیده و فعالان صنعتی و تجاری کشور با حضور در این نمایشگاه در بازسازی کشور سوریه همکاری های گسترده ای  با مردم ودولت سوریه داشته باشند.
ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی با زمان شش ماهه فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و تجاری کشور است از مسئولان امر خواست تا با ارائه اطلاعات جامع در فرصت باقی مانده امکان حضور موثر و گسترده فعالان اقتصادی اقصی نکات کشور بخصوص فعالان اقتصادی استان را مهیا نمایند.
نایب رئیس اتاق تبریز از مسئولان امر خواست در این نمایشگاه امکان معرفی بیشتر مزیت های رقابتی استان به خصوص فرش دستبافت تبریز را بیش از پیش مهیا نمایند.
روحی مدیر کل امور اقتصادی معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی  با اشاره به بر گزاری نمایشگاه ملی در مرداد ماه سال جاری (9تا 13)در نمایشگاه تبریز از مسئولان امر خواست تا از ظرفیت های و تجار نمایشگاههای استانی به خصوص نمایشگاه بین المللی تبریز بهر برداری مناسبی به عمل آید.
مدیر کل امور اقتصادی معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی  انعقاد تفاهم نامه بین شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با نمکایشگاه تبریز برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی با توجه به موقعیت استراتژیک استان و نیروی انسانی متخصص، برگزاری تور های صنعتی ارائه نمود.
رضا کامی عضو هیات رئیسه اتاق تبریز  و رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با تاکید بر برگزاری نمایشگاه های منطقه ای در اقصی نقاط کشور های همسایه خاطر نشان کرد: باید برای معرفی توانمندی ها و مزیت های اقتصادی کشور در نقاط مختلف کشورهای هدف نمایشگاه برگزار نمایم و نباید در این خصوص به شهرهای بزرگ کشور های همسایه اکتفا نمایم. وی در این خصوص از مسئولان امر خواست تا با حمایت های لازم امکان معرفی محصولات تولیدی کشور در مناطق مختلف کشور های همسایه را فراهم نمایند.
سید یوسف حسینی عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز و رئیس کمیسیون صادرات و امور واردات از مسئولان امر در امور نمایشگاه ها خواست تا با توجه به ظرفیت تجاری بین دو کشور ایران و روسیه حمایت بیشتر ی از فعالان اقتصادی و تجاری برای حضور در بازارهای روسیه به عمل آورند . وی با توجه به مشکلات گمرکی از مسئولان امر در امور نمایشگاهی خواست تا در این خصوص اقادمات موثری انجام دهند.
در ادامه حاضرین در جلسه نکته نظرات خود برای حضور موثر در اکسپو 2020 دوبی را طرح نمودند.