تاریخ : شنبه 16 دي 1402
کد 4503

در جلسه کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز مطرح شد؛

بررسی چالش‌های گردشگری استان در نوروز 1403

جلسه کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز با محوریت بررسی آسیب‌شناسی گردشگری در نوروز سال 1403 با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و دولتی استان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در ابتدای این نشست، مجید عباسی؛ دبیر کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز، هدف از برگزاری این جلسه را آسیب‌شناسی صنعت گردشگری در ایام عید نوروز عنوان کرد و افزود: امسال همزمانی شروع سال جدید با اعیاد ماه مبارک رمضان، شرایط ویژه‌ای را به‌وجود آورده است، به همین دلیل باید برنامه‌ریزی مدونی برای پذیرش توریسم در شهر در نظر گرفته شود.
احد عظیم‌زاده؛ رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز با بیان اینکه تبریز جز پنج کلانشهر کشور به شمار می رود، افزود: آذربایجان‌شرقی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله فرش، کفش، زیرساخت‌های شهری و … دارای پتانسیل‌های بالایی است.
عظیم‌زاده، مشتری‌مداری و نحوه برخورد صحیح با گردشگران را از جمله پیش‌شرط‌های پذیرش مسافرعنوان کرد و افزود: جلب رضایت مشتری باید اولویت اصلی هتل‌ها، ایرلاین‌ها، آژانس‌های مسافرتی، رستوران‌ها و… باشد.
وی با تاکید بر کمبود زیرساخت‌های گردشگری در کشور گفت: در حال حاضر کشور و استان ما توان و ظرفیت پذیرش حجم عظیم توریست‌های داخلی و خارجی را ندارد، بنابراین اولین گام در این زمینه، باید فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری باشد.
رئیس این کمیسیون، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز در سال 1403، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تسهیل ورود گردشگران به استان تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم اماکن مهم گردشگری استان از جمله بازار تاریخی از نخستین روزهای عید نوروز برای بازدید گردشگران مهیا باشند.
وی خواستار ساماندهی وسایل حمل و نقل عمومی، امکن اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، اماکن تفریحی، غذاخوری‌ها و... شد.
سرهنگ حسن صفدری؛ فرمانده بسیج اقشار آذربایجان‌شرقی در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت توسعه حوزه گردشگری در استان گفت: اولین شرط برای تحقق این مهم، فراهم‌ساختن زیرساخت‌های گردشگری از جمله مبلمان شهری است.
وی از مجاهدت فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی در راستای توسعه و رشد همه‌جانبه استان قدردانی کرد و افزود: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند.
سرهنگ صفدری از فرش، به‌عنوان سند زرین تاریخ ایران و استان یاد کرد.
در ادامه این جلسه فعالان بخش به بیان چالش‌های گردشگری در ایام نوروز پرداختند.