تاریخ : پنجشنبه 30 شهريور 1402
کد 4397

افزایش تولید محصولات صنعتی قابل ذخیره‌سازی برای مصرف در ماه‌های سرد سال با هدف کاهش ناترازی گاز در ماه

با عنایت به نزدیک شدن ماه‌‌های سرد سال و پیش‌بینی افزایش تصاعدی مصارف گاز در بخش خانگی که منجر به ناترازی تولید و مصرف گاز خواهد شد، اقدامات گسترده ای در زمینه افزایش تولید گاز و فرآورده های نفتی و همچنین افزایش ذخیره‌سازی آنها برای مدیریت ناترازی گاز و تأمین پایدار سوخت کشور انجام شده یا در حال انجام است.
با وجود اقدامات انجام شده تجارب سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مدیریت سوخت زمستانی نیازمند هماهنگی و انسجام مدیریتی تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه است. در این رابطه از جمله راهکارهای مؤثر برای کاهش ناترازی گاز، مدیریت تقاضای سوخت صنایع از طریق کاهش نیاز به تولید محصولات در ماه‌های سرد از طریق افزایش ذخیره انبارها در ماه‌های گرم به ویژه در صنایع انرژی‌بر است.
بنابراین به منظور کمک به کاهش ناترازی گاز و تأمین پایدار سوخت کشور در ماه‌های سرد سال خواهشمند است دستور فرمایید، اقدامات مؤثری برای افزایش حداکثری تولید محصولاتی که امکان ذخیره آنها برای مصرف در ماه‌های سرد سال جاری وجود دارد، به ویژه محصولات به شدت انرژی‌بر همچون کلینکر در صنعت سیمان و آهن اسفنجی در صنعت، فولاد کاشی و سرامیک، آجر و قند در مدت باقی مانده تا شروع روزهای سرد سال صورت پذیرد.