تاریخ : پنجشنبه 25 آبان 1402
کد 4361

در دیدار هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با مدیر عامل بیمه ایران طرح شد؛

لزوم چابک‌سازی و تسریع فرایندهای بیمه‌ای

در دیدار مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با مدیر عامل بیمه ایران بر لزوم تسریع در فرایندهای بیمه‌ای تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جمشید برزگر؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با اشاره به قدمت اتاق بازرگانی تبریز و سابقه‌ی تجارت در آذربایجان‌شرقی گفت: برخی مشکلات در حوزه‌ی بیمه درمانی، به‌خصوص بیمه تکمیلی وجود دارد که فعالان اقتصادی را به چالش کشیده است.
وی بروکراسی اداری بیمه‌ها را اصلی‌ترین مشکل و دغدغه‌ی فعالان اقتصادی در حوزه بیمه و درمان عنوان کرد و افزود: طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌ها به‌خصوص در مواردی همچون خسارت ناشی از کار، باعث تحمیل هزینه‌ی اضافی به واحدهای تولیدی می‌شود.
نائب رئیس اتاق تبریز با تاکید بر لزوم مشتری‌مداری در تمامی حوزه‌ها گفت: بازار به‌سمت مشتری‌مداری در حال حرکت است و هر کسی که خدمات بهتر به قیمت مناسب‌تر ارائه دهد، موفق‌تر خواهد بود.
وی خواستار تفویض اختیارات بیشتر به مدیران استانی به نمایندگان بیمه ایران، به‌منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه‌شدگان شد.
برزگر با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی کمتر از 50 نفر نمی‌توانند کارگران خود را بیمه تکمیلی کنند، افزود: باید راهکاری در این زمینه اندیشیده شود تا واحدهایی که نیروی کار کمتری دارند، نیز بتوانند کادر خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.
رضا جعفری؛ دبیر هیئت رئیسه اتاق تبریز در این نشست با اشاره به اینکه تبریز شهری صنعتی است، گفت: ادعا داریم این استان، خصوصی‌ترین بخش صنعتی کشور است، به طوری که بخش قابل توجهی از صنایع استان توسط بخش خصوصی واقعی اداره می‌شود.
 وی با اشاره به قدمت و سابقه‌ی بیمه ایران در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای افزود: در حال حاضر با توسعه بی‌رویه شرکت‌های بیمه خصوصی مواجه هستیم، این امر در سایر حوزه‌ها از جمله بانک‌های خصوصی، موسسات آموزش عالی و... نیز وجود دارد، با این حال خوشبختانه بیمه ایران توانسته است همانند گذشته با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.
جعفری ادامه داد: بیمه ایران در استان ما جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره حامی بخش خصوصی و صنعت بوده است.
 وی با تاکید بر اینکه، نگاه ما به بیمه‌ها همانند شریک کاری است، از فعالان بیمه‌ای خواست تا با واحدهای تولیدی، به‌عنوان شریک تجاری رفتار کرده و اعتبار ویژه‌ای برای صاحبان صنایع در نظر بگیرند.
 
 

 
لزوم چابک‌سازی بخش دولتی
حسن شریفی؛ مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه شرکت‌های دولتی به اندازه کافی چابک نیستند، رمز موفقیت شرکت‌های دولتی را همکاری مستقیم با بخش خصوصی دانست و افزود: یکیی از برنامه‌های ما تلاش برای نهادینه کردن تفکر چابک‌سازی در بخش دولتی است.
وی گفت: در حال حاضر ۴۱ شرکت خصوصی و دولتی با بیش از ۱۰۰ هزار نمایندگی در حوزه‌ی بیمه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند.
شریفی تاکید کرد: علیرغم اینکه بیمه‌های خصوصی در ظاهر شرایط و خدمات بیشتری برای بیمه‌شدگان در نظر گرفته‌اند، اما در میانه راه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند. اعتقاد ما این است برای بهتر شدن حال بیمه‌شدگان، باید بر انجام بهتر خدمات پس از فروش تاکید کنیم.
مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: ما در پرداخت مطالبات به‌خوبی عمل کرده‌ایم، به طوری که تنها طی ۷ ماه نخست سال جاری، ۲۰ همت از بابت خسارات در بیمه ایران پرداخت شده است.
وی گفت: ما ابزارهای لازم برای چابک‌سازی را در اختیار داریم و در حال حاضر سعی داریم تفویض اختیارات در حوزه‌ی استانی را افزایش دهیم.
شریفی در پایان با تاکید بر اهمیت ارائه‌ی خدمات به‌صورت الکترونیکی گفت: در این زمینه سامانه‌ای طراحی شده است و بسیاری از خدمات در حوزه‌ی درمان، می‌تواند بدون مراجعه‌ی حضوری و از طریق این سامانه انجام شود.

مراحل رسیدگی به خسارات و حوادث ناشی از کار کاهش یابد
مهدی امینی؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس خانه صمت آذربایجان‌شرقی در این نشست ضمن ابراز ناخرسندی از نبود راهنمایی‌های دقیق، به‌هنگام صدور بیمه‌ها افزود: نبود اطلاعات کافی در این زمینه بسیاری از کارفرمایان را با مشکل مواجه ساخته است.
وی همچنین به ماده ۶۶  قانون بیمه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی کارفرمایان در این زمینه طولانی بودن مراحل رسیدگی به خسارات و حوادث ناشی از کار برای کارگران است که کارفرما موظف می‌شود، پس از طی مدت طولانی و بر اساس آخرین نرخ، هزینه را پرداخت کند.
 وی همچنین گفت: فرانشیز در حوزه درمان معنی ندارد و خواستار لغو اخذ فرانشیز توسط بیمه‌ها هستیم.
 
یونس اکبرپور پایدار؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز، بیمه ایران را قدیمی‌ترین بیمه کشور معرفی کرد و گفت: بسیاری از صنعتگران قدیمی با این بیمه همکاری می‌کنند، با این حال مشکل ما این است که هزینه درمانی بیمه ایران ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سایر بیمه‌ها بیشتر است و اگر این مبالغ کاهش یابد، همکاری‌‌ها با این بیمه افزایش خواهد یافت.