تاریخ : چهارشنبه 24 آبان 1402
کد 4359

نشست هماهنگی رفع موانع حمل‌و نقل بین‌المللی استان برگزار شد

نشست هماهنگی رفع موانع حمل ‌و نقل بین‌المللی استان با حضور صادق نامدار؛ سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان آذربایجان‌شرقی، سید احمد فتاح‌زاده؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق تبریز و نمایندگان انجمن کارگزاران گمرکی و شرکت های حمل و نقل بین المللی استان در سالن کنفرانس حوزه نظارت گمرکات استان برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق تبریز در این نشست که با هدف احصاء و رفع موانع حمل‌ و نقل بین‌المللی استان برگزار شده بود، بر لزوم کاهش دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان در حوزه حمل و نقل و گمرک تاکید کرد.
در ادامه این دیدار، پس از بیان نظرات و جمع‌بندی پیشنهادات حاضران، مقرر شد حوزه نظارت گمرکات استان در راستای استفاده از ظرفیت ریلی گمرک تبریز، نسبت به هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری جلسه مشترک بین گمرک، اتاق بازرگانی و اداره کل راه‌‌آهن آذربایجان اقدام کنند.
همچنین مقرر شد با هماهنگی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه مشترک بین اتاق بازرگانی و شرکت هواپیمایی، به منظور راه‌اندازی بارِ تجاری کارگوی هوایی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برگزار شده و نتیجه آن جهت طرح در جلسه بعدی با محوریت «فعالسازی رویه مذکور در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز» طرح شود.
در این جلسه مشکلات مرتبط با محموله‌های صادراتی از جمله صادرکنندگان خرما و کشمش به کشورهای ثالث از طریق حمل ناوگان حمل و نقل خارجی از جمله  عدم وجود ناوگان یخچالدار به حد کافی، مشکلات صدور ویزای اروپایی برای رانندگان ایرانی به‌دلیل تحریم مطرح شد.