تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
کد 4351

رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز؛

ارائه راهکار تامین سوخت دوم برای صنایع، اولویت نخست کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز

رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز از تشکیل جلسات متعدد به‌منظور ارزیابی و ارائه راهکاری در راستای تامین سوخت دوم برای صنایع خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبرپور پایدار با بیان این مطلب افزود: بررسی مشکلات صنایع در خصوص تامین و ذخیره سازی سوخت در فصل سرما، بررسی ظرفیت‌های مورد نیاز نیروگاه‌های سیکل ترکیبی صنایع و پیش­بینی­ های مربوطه و ارائه راهکارهای بهینه سازی و افزایش بهره­‌وری مصرف گاز صنایع از اولویت‌های کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز به‌شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات ناترازی انرژی برق و گاز صنایع را درگیر خود کرده است، گفت: صنایع ما در تابستان با مشکل کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه هستند، به‌همین دلیل برخی از صنایع به دلیل هزینه­ های بالای سرمایه­ گذاری در این حوزه دچار کاهش تولید شده یا مشکلات متعددی را تجربه می­ کنند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز بر لزوم برنامه‌ریزی توسط اداره گاز تبریز، به‌منظور تامین انرژی واحدهای صنعتی در سال‌های آتی تاکید کرد. در این راستا باید برنامه­ هایی جهت بهینه­ سازی مصرف سوخت انجام شود تا ناترازی به حداقل برسد.
پایدار نقش فرهنگ­ سازی در زمینه مصرف انرژی و سوخت را در راستای مصرف بهینه انرژی ضروری دانست و افزود: کمیته انرژی اتاق تبریز در راستای کمک تامین انرژی صنایع، به‌دنبال روش­های آموزش و بهینه ­سازی است و در حال حاضر ارائه راهکاری برای تامین سوخت دوم صنایع، از اولویت‌های اصلی کمیسیون صنایع محسوب می‌شود.