تاریخ : يکشنبه 14 آبان 1402
کد 4346

شرایط بهره‌مندی از مهلت ارائه‌شده به صادرکنندگان از محل ورود موقت در بازه زمانی 1397-1401

ارائه مهلت به صادرکنندگان از محل ورود موقت جهت تهیه و ارسال لوح فشرده مربوط به صادرات در بازه زمانی 1397-1401 که در زمان مقرر اقدام کرده اند.
با استناد به مصوبه سیزدهم کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، کلیه صادرکنندگان از محل ورود موقت موضوع ماده 51 قانون امور گمرکی ( به مقصد مناطق ویژه اقتصادی انرژی یا خارج از کشور) که صادرات آنها در بازه زمانی 1397/01/22 تا پایان 1401 بوده و موفق به ارسال اطلاعات مورد نظر به گمرکات ورود موقت کننده در تاریخ های ابلاغی قبلی نشده اند، نسبت به تهیه و ارسال مستندات مورد نیاز به شرح ذیل به دفتر خدمات ارزی و مالی این سازمان اقدام کنند. (ثبت درخواست در دبیرخانه مرکزی سازمان الزامیست)
 لازم به ذکر است پذیرش پرونده ها به منزله اعمال اطلاعات در سامانه ذیربط نمی باشد و موضوع می بایست در کمیته مربوطه براساس دلایل عدم تهیه یا ارائه لوح فشرده حاوی اطلاعات مورد نیاز تا زمان مقرر، مدارک و مستندات ارسالی بررسی و اتخاذ تصمیم گردد.
 
اطلاعات مورد نیاز:
- تکمیل جدول پیوست شماره 1 و 2  (فایل اکسل)
- تهیه درخواست ممهمور به مهر و امضای مدیرعامل شرکت براساس فرمت ارسالی-پیوست شماره 3
-  چنانچه قبلا درخواستی از سوی شرکت به گمرک ورود موقت کننده به همراه اطلاعات حاوی لوح فشرده جهت ارسال به بانک مرکزی ارائه شده (نه تسویه داخل گمرک)، شماره و تاریخ ثبت به انضمام تصویر آن ارسال گردد. - علت تاخیر شرکت در تهیه و ارسال لوح فشرده اعلام گردد.
- معرفی کتبی یک نفر نماینده از سوی شرکت به عنوان فرد مطلع به کلیه اطلاعات به همراه مشخصات تماس الزامی است.
نکات مهم:
 ·فرم می بایست توسط صادرکننده که از محل ورود موقت صادرات انجام داده، تکمیل گردد.
· اطلاعات ارزش و وزن پروانه های صادراتی مشترک منجمله ارزش ریالی و ارزی تکرار نشود.
· پروانه های صادراتی که قبلا از طریق روش های بازگشت ارز حاصل از صادرات، مصرف و مستهلک شده اند، مجددا در فایل اکسل اعلام نشود.
·  پرونده هر شرکت فقط یکبار در کمیته مطرح می شود، لذا در تهیه و صحت اطلاعات دقت نظر داشته و هیچگونه کوتاهی از سوی شرکت قابل پذیرش نمی باشد.
·  درج مجدد مواردیکه قبال در قالب لوح فشرده از طریق دفتر صادرات گمرک ج.ا.ا به بانک مرکزی ارسال شده یا از روش های در مرحله رفع تعهد می باشد و یا از طریق روش های بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع تعهد گردیده اند، ضروری نیست و این امر باعث تاخیر در فرایند بررسی پرونده شرکت می گردد.
· تکمیل کلیه فیلدهای اطلاعات الزامی بوده و به فرم های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.
 ·مهلت ثبت درخواست و ارسال اطلاعات تا تاریخ 1402/10/02 می باشد و پس از تاریخ مزبور هیچ درخواستی پذیرفته نخواهد شد.