تاریخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398
کد 433

نشست بررسی تشکیل کارگروه تخصصی روابط کار وحفظ اشتغال پایدار در اتاق تبریز

به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز جلسه ای درخصوص بررسی تشکیل کارگروه تخصصی روابط کار و حفظ اشتغال پایدار جهت بررسی مسائل و مشکلات واحد های تولیدی در حوزه قانون کار و تامین اجتماعی با هدف ارتقاء سطح آگاهی و ارائه راهکار های لازم در این خصوص، با حضور رضا کامی عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز، مدیران ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی استان، روسای انجمن کارفرمایی استان، تشکل ها و اتحادیه ها و مرکز داوری اتاق در محل اتاق تبریز برگزار گردید.
رضا کامی عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز در سخنانی با تاکید بر لزوم آگاهی اعضاء اتاق از مسائل کارگری و کارفرمائی در حل موضوعات و مشکلات فی ما بین، هدف اصلی اتاق را تشکیل کارگروهی در این خصوص جهت مرتفع نمودن ریشه ای مسائل بین کارگران و کار فرمایان و توانمند سازی کار فرمایان ذکر نمود.
عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز ارائه مشاوره صحیح در مورد مسائل کارگری و کارفرمایی را ضروری دانسته و افزود: در ارتباط با افزایش اطلاعات عمومی در خصوص دستور العمل های قوانین کار و تامین اجتماعی،  برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی ماهانه ضروری است .  

ناصر امامی فرد رئیس مرکز داوری اتاق تبریز نیز با اشاره به اینکه اختلافات مطروحه کارفرما با کارگر لزوما ناشی از زیاده خواهی یا تخلف عمدی هیچ یک از طرفین از تراضی اولیه نبوده بلکه در موارد بسیاری ناشی از تلقی نادرست هر یک از طرفین از حدود حقوق و تعهدات خویش می شود.

امامی فرد در ادامه افزود: بروز اختلافات کارگری و کارفرمایی از موانع گسترش و روان سازی روابط کاری می باشد که اگر اختلافات مذکور به شیوه ای سریع، درست و مطمئن حل وفصل نگردد، آسیب های فروان اجتماعی، اقتصادی در فضای کسب و کار ایجاد خواهد نمود، بدین منظور در صدد تشکیل کارگروه تخصصی مذکور در اتاق می باشیم. 

در ادامه موضوعاتی از قبیل راه اندازی سامانه جامع روابط کار، اصلاح آیین نامه نحوه انتخابات نمایندگان کار فرمایان، ایجاد تعامل بیشتر با تشکیلات قضائی، مسائل مربوط به بیمه بیکاری، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی کاربردی ، تهیه و تدوین قرار دادهای کار یکسان برای بخش های مختلف،  راه اندازی واحد مشاوره تخصصی قوانین کار و تامین اجتماعی، اطلاع رسانی دستور العمل و آیین نامه های بروز به اعضاء اتاق توسط حاضرین در این نشست مطرح و بررسی گردید.