تاریخ : شنبه 6 آبان 1402
کد 4322

بازدید نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز از کارگاه‌های اشتغال زندان‌های استان 

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز طی دیدار با بابک محبوب علیلو؛ دادستان آذربایجان‌شرقی، محمد جوادی؛ مدیر کل زندان‌های استان آذربايجان‌شرقی و ابوتراب لطفی؛ رئیس بنیاد تعاون انجمن حمایت از زندانیان استان از کارگاه‌های اشتغال زندانیان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مسعود بنابیان در جریان بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندانیان از اعلام آمادگی اتاق تبریز در راستای توسعه کارگاه‌های تولیدی زندانیان و بازاریابی محصولاتشان خبر داد.
نائب رئیس اتاق تبریز با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی در صورت تمایل می‌توانند با هماهنگی اتاق تبریز و اداره کل زندان‌های استان، نسبت به جذب نیروی کار از بین زندانیان کم‌خطر، در داخل زندان یا خارج از آن، به‌عنوان زندان باز اقدام کنند.
وی دو هدف اصلی از این اقدام را از یکسو حمایت از زندانیان از لحاظ معیشتی و از سوی ديگر تامین نیروی انسانی برای واحدهای تولیدی عنوان کرد.
نائب رئیس اتاق تبریز خاطرنشان کرد: با این اقدام هم مشکل کمبود نیروی کار در واحدهای تولیدی استان تا حدودی برطرف می‌شود و هم زندانیان پس از اتمام دوره حبس، علاوه بر کسب سرمایه اندوخته، در صورت دارا بودن کارایی‌های لازم می‌توانند به کار خود در واحدهای تولیدی ادامه داده و دغدغه اشتغال نداشته باشند.