تاریخ : پنجشنبه 4 آبان 1402
کد 4319

بازدید رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق تبریز و سرپرست گمرکات استان از مرز جلفا

رئیس و اعضای کمیسیون حمل‌و نقل، گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی تبریز و به همراه سرپرست ناظرگمرکات استان از مرز جلفا بازدید کرده و طی نشست مشترکی به بررسی موانع و مشکلات مرزی و گمرکی جلفا پرداختند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سید احمد فتاح‌زاده؛ رئیس کمیسیون حمل‌و نقل، گمرک و لجستیک اتاق تبریز در جریان این بازدید از عزم مدیران گمرک و پایانه‌های استان به‌خصوص آقای نامدار، سرپرست گمرکات آذربایجان‌شرقی در خصوص حل مشکلات و مسائل مرزی قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با رفع چالش‌ها شاهد افزایش صادرات از مرز جلفا و همچنین جلب تسهیل تردد در این مرز شویم.
صادق نامدار؛ سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان‌شرقی در جریان بازدید از گمرک جلفا از اعضای کمیسیون حمل‌و نقل، گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی تبریز به‌دلیل همراهی و طرح موضوعات بخش خصوصی و کمک در راستای رفع دغدغه‌ها فعالان این حوزه قدردانی کرد.
وی با اشاره به سابقه بیش از یک قرن فعالیت گمرک جلفا گفت: این گمرک یکی گمرکات بین المللی و از فعالترین گمرکات شمالغرب کشور است که با ایجاد منطقه آزاد ارس، نقش پررنگ‌تری به خود گرفته است.
 نامدار تاکید کرد: میزان صادرات گمرکات استان متناسب با پتانسیل و ظرفیت واقعی استان نیست، اما با همکاری و همیاری سازمان‌های مرتبط، قطعا می‌توانیم شاهد افزایش صادرات از این منطقه باشیم.
وی امکانات این گمرک را متناسب با نیازهای شرایط فعلی ندانست و بر لزوم گسترش امکانات در زیر ساخت های لازم تاکید کرد.
وی همچنین خواستار همکاری لازم از سوی نهادهای مرتبط با حوزه گمرک در راستای ساماندهی امور و تسهیل تردد ناوگان کالاهای تجاری از  مرزهای زمینی استان شد.
 

 
در ادامه این دیدار مسئولین راهداری در خصوص طرح جامع پایانه‌های مرزی جلفا توضیحاتی ارائه کردند. گفتنی است با اجرای این طرح 8 هکتار زمین به محوطه این پایانه گمرکی اضافه خواهد شد.
وجود صف‌های طولانی، مشکلات مربوط به انبارهای عمومی و هزینه های نا متعارف و استفاده از ناوگان خارجی از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.