تاریخ : چهارشنبه 3 آبان 1402
کد 4312

با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد؛

تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس

طی مراسمی از پیشگامان تولید و صادرات منطقه آزاد ارس در سالن حکیم نباتی منطقه آزاد ارس تجلیل به‌عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، طی مراسمی با حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، دبیر اتاق بازرگانی تبریز، مشاور ریاست اتاق بازرگانی تبریز در امور منطقه آزاد ارس، تولیدکنندگان منطقه آزاد ارس و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی شهرستان جلفا، ویژه برنامه پیشگامان تولید و صادرات ارس برگزار و از صادرکنندگان برتر منطقه تجلیل شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: کشور در تامین ارز باید راهکاری اتخاذ کند تا به تقاضای ارز پاسخ داده شود، البته ما نیز در پی حل این مشکل هستیم.
مجید کیانی با بیان اینکه پیگیر بازگشایی راه آهن ارمنستان-آذربایجان-روسیه هستیم، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم محدودیت‌های کریدوری را مرتفع سازیم.
وی از اتاق بازرگانی تبریز و آقای ژائله؛ رئیس اتاق به‌دلیل تعامل بسیار مناسب با منطقه آزاد ارس قدردانی کرد و  ادامه داد: راه‌اندازی شعبه جلفا اتاق تبریز اتفاقی میمون بود و باید سعی کنیم با تلاش این شعبه را هرچه بیشتر پویا سازیم.
الهوردی محمدزاده، مشاور ریاست اتاق بازرگانی تبریز در امور منطقه آزاد ارس نیز ضمن تقدیر از گمرک تبریز و جلفا در تسهیل صادرات و کاهش صف کامیون‌ها گفت: باید شرایط صادرات در کنار واردات فراهم شود تا چرخ کارخانه‌ها بچرخد و بازرگانان و سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند به کشور و مردم خدمت کنند.
سرپرست ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم با بیان اینکه آمار صادرات استان، با توجه به ظرفیت بالای این استان، زیبنده‌ی این دیار نیست، گفت: ما در گمرک‌های استان به دلیل نبود آزمایشگاه سیار، زمان را از دست می‌دهیم، به همین دلیل تجار برای صادرات به سایر استان‌ها مراجعه می‌کنند، لذا امروز شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه‌ سیار در گمرک جلفا بودیم.
صادق نامدار همچنین از راه‌اندازی یک دستگاه «ایکس ری» در منطقه طی هفته‌ی آتی خبر داد و افزود: باید از ظرفیت‌‌‌های منطقه آزاد شده قره‌باغ استفاده کنیم و زیرساخت‌های لازم برای افزایش صادرات را به این مناطق فراهم سازیم.
گفتنی است در پایان این مراسم، واحدهای تولیدی «فولاد آذرآبادگان ارس» تولیدکننده انواع شمش فولادی، «ارس تارلا» تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای، «آیچین تجارت ارس» تولیدکننده خشکبار، «پاراپلاستیک جلفا ارس» تولیدکننده گونی و نایلون، «نگین فخر آذربایجان» تولیدکننده قیر در حوزه صنعت و کشاورزی به عنوان واحدهای صادرکننده نمونه در سال ۱۴۰۱ در منطقه آزاد ارس مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین شرکت‌ «آذر تیر ارس» در حوزه ترانزیت مجدد و شرکت «الیاف کائولن ارس» در حوزه دانش‌بنیان نیز مجموعه‌هایی بودند که بیشترین صادرات قطعی را داشتند و از آن‌ها تقدیر شد.