تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1396
کد 43

دیدار سفیر جمهوری آذربایجان با رئیس و اعضاء هیات نمایندگان اتاق تبریز

به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان سفیر این کشور با رئیس اتاق و برخی از اعضای هیات نمایندگان و فعالان اقتصادی و تجاری استان در محل اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش همکاری های فی مابین گفتگو نمودند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز در این دیدار بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان با اشاره به این نکته که در 4 سال گذشته روسای جمهوری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان 8 بار با همدیگر دیدار نموده اند خاطر نشان کرد: این میزان دیدار در بالاترین سطح ممکن نشان از ارتباط بسیار گسترده در این کشور است که می تواند در توسعه همه جانبه ایران و جمهوری آذربایجان و کشور های منطقه نقش موثری ایفاء نماید. وی با اشاره به این نکته که روابط اقتصادی دو کشور در سالهای اخیر 75 درصد افزایش یافته است خاطر نشان کرد: چشم انداز مقامات بلند پایه جمهوری آذربایجان رهایی از در آمد های تک محصولی نفت و روی آوردن به اقتصاد تولید محور بر اساس توانمندیهای داخلی و همکاری های مشترک با همسایگان  است.
سفیر جمهوری آذربایجان با اشاره به علاقمندی کشورش به گسترش همکاری های دو جانبه با کشور ایران در همه زمینه ها خاطر نشان کرد ما کشور ایران را دوست و برادر خود می دانیم و معتقد هستیم که برای گسترش ارتباط فی مابین می بایستی از هیچ اقدامی دریغ ننمایم.
بنیاد حسین اف با اشاره به تاسیس مرکز تجاری در برخی از شهر های مطرح منطقه همچون مسکو، آمادگی کشورش برای همکاری با تجار ایران در این مراکز را اعلام کرد و یادآور شد: ما توانمندیهای کشورمان را متعلق به کشورهای دوست و همسایه ، همچون ایران می دانیم و معتقد هستیم که می توانیم با همکاری های دوجانبه در بازار های ثالث حضور موفقی داشته باشیم.
صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با آرزوی موفقیت برای سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان خاطر نشان کرد: مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان این امکان و فرصت را در اختیار فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور می دهد که همکاری های دو جانبه خود را بیش از پیش گسترش دهند.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به توانمندیهای موجود دو کشور یاد آور شد: متاسفانه با تمام پتانسیلهای موجود نتوانسته ایم به آن سطح از همکاریها که مورد  نظر دو طرف است نایل شویم. وی اظهار امیدواری کرد که حضور سفیر جدید جمهوری آذربایجان و همکارانش امکان گسترش روابط همه جانبه دو کشور را مهیا سازد.
حسن زاده با اشاره به توانمندیهای اقتصادی و صنعتی استان و کشور افزود: جمهوری آذربایجان می تواند به عنوان پل ارتباطی کشورمان با کشور های روسیه و کشور های آسیای میانه با هدف گسترش روابط اقتصادی و تجاری  منطقه ای باشد. وی با یاد آوری توانمندیهای تجاری جمهوری آذربایجان در کشور ورسیه و مناطق مختلف آن خاطر نشان کرد: همکاری های دوجانبه می تواند برای توسعه دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان بسیار موثر باشد.
در ادامه فعالان اقتصادی و تجاری استان در خصوص گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور نکته نظرات خود را اعلام نمودند.   
گفتنی است سفیر جمهوری آذربایجان در سفر به استان آذربایجان شرقی از چندین واحد تولیدی صنعتی از جمله تراکتور سازی ایران، دارو سازی زهراوی و ... دیدن کردند.