تاریخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398
کد 428

اراده ای برای شروع مجدد

با توجه به شرایط و وضع سخت اقتصادی حاکم بر کسب و کار در جامعه ایران و تأثیرات تحریمهای قدرتهای جهانی علیه ملت بزرگ ایران ، همت و اراده ای باید تا ضمن مقابله با مشکلات ناشی از این تحریمها ، در سال مزین به نام رونق تولید ، اقتصاد ایران بتواند به توسعه خود ادامه دهد. در این جهت اتاق بازرگانی تبریز مصمم است ضمن بررسی میدانی مشکلات واحد های تولیدی استان با تهیه نقشه راه در جهت رفع موانع و مشکلات واحد های تولیدی در جهت بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی استان اهتمام نماید.
بهمین منظور دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با سفر به شهرستان سراب از واحد تولیدی «سراب بافت» که به دلایلی از چرخه تولید خارج شده است بازدید و تاکید نمود: مصمم هستیم بابررسی تمام واحد های مشکل دار استان در جهت شروع مجدد آنها هر آنچه در توان داریم کمک کنیم . وی در این خصوص افزود: به اتفاق همکاران خود در اتاق تبریز با تمام اراده مصمم هستیم که واحدهای مشکل دار را بررسی و بامید خدا در سال رونق تولید آنهارا به چرخه تولید استان در راستای توسعه  پایدار صنعتی و اقتصادی استان برگردانیم.
رئیس اتاق تبریزاضافه نمود ، هئیت رئیسه و هئیت نمایندگان نهمین دوره اتاق تبریز با هدف تحول اقتصادی استان فعالیت خود را آغاز نموده اند و در این راستا تمام تلاش خودرا بکار خواهند گرفت .
رئیس اتاق تبریز بعد از نشست با اعضای انجمن صنایع غذایی و فعالان و تشکل های صنعت فرش دستبافت استان به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان که به دلایل مختلفی با مشکل مواجه هستند به همراه دکتریوسف داودی نماینده  محترم مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی  و برخی از فعالان صنعتی استان در واحد تولیدی سراب بافت حضور یافته ضمن بررسی ظرفیت ها و پتانسیل و امکانات موجود ، از نزدیک با مشکلات و موانع و مسائل این واحد تولیدی آشنا شدند.
یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در این بازدید با اشاره به این نکته که به اتفاق سایر همکاران خود در اتاق تبریز در صدد آن هستیم که در راستای بهبود وضعیت اقتصادی استان اقدامات موثری را انجام دهیم افزود: حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان که با مشکل مواجه هستند می تواند یکی از راهکار های اساسی توسعه اقتصادی استان باشد. وی در این خصوص یادآور شد: باید کمک کنیم تا واحد های صنعتی و تولیدی که به هر دلیلی از تولید و حرکت باز مانده اند به چرخه تولید استان باز گردند چرا که میلیارد ها دلار از منابع ملی و استان در این واحد ها به صورت راکد و بلااستفاده مانده اند که فعالیت مجدد این واحد ها می تواند منابع موجود را در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی استان به گردش در آورد.
رئیس اتاق تبریز در این بازدید بر لزوم همکاری همه جانبه مسئولان و مدیران استانی و اتاق تبریز در راستای حمایت از واحد های تولیدی و صنعتی تاکید نمود.
هوشنگ فاخر مالک واحد تولیدی سراب بافت با تقدیر از حضور رئیس اتاق تبریز و نماینده مردم سراب در مجلس شوراس اسلامی اظهار امیدواری نمود با حمایت های مسئولان استانی ، این واحد تولیدی مجددا"به چرخه تولید بازگشته و در جهت توسعه اقتصادی استان ایفاء نقش نماید.
داودی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی کشور در خصوص حمایت از واحد های صنعتی و تولیدی کشور و استان گفت: وظیفه خود می دانیم که در راستای حل مسائل و مشکلات واحدهای تولید تمام مساعی خودرا بکار گرفته و از هیچ کوششی دریغ ننمایم. وی در این بازید خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، اقتصاد و معیشت مردم را اولویت کاری خود می دانند و در راستای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش می نمایند.وی اظهار امیدواری نمود در سال جدید با تلاش های مسئولان ارشد استانی و اتاق تبریز و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان مرتفع گردد.