تاریخ : سه شنبه 27 فروردين 1398
کد 423

دکتر ژائله رئیس اتاق تبریز در گفتگو با نصر تاکید کرد : لزوم پیش بینی روش های جدید برای افزایش سطح تجارت ایران و ترکیه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: ممنوع شدن واردات برخی کالاها از سوی ایران بر کاهش تراز تجاری دو کشور تأثیرگذار بوده است و باید با پیش بینی روش های جدید سطح تجارت دو کشور دوباره افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار نصر، یونس ژائله در دیدار سفیر ترکیه در ایران با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه در شرایط موجود، ترکیه هم همانند ایران با مشکلات ارزی مواجه است اظهار داشت: بهترین کار این است که کسری تجاری بازرگانی را با تجارت با یکدیگر جبران کنیم.

وی افزود: ممنوع شدن واردات برخی کالاها از سوی ایران بر کاهش تراز تجاری دو کشور تأثیرگذار بوده است و باید با پیش بینی روش های جدید سطح تجارت دو کشور دوباره افزایش یابد.

وی افزود: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور برادر و شریک تجاری قدیمی باید در کنار هم بتوانند کسری تجاری پیش آمده بین دو کشور را جبران کنند.

ژائله گفت: دارو و غدا شامل تحریم ها نیست و دستکم در این زمینه می توانیم همکاری های گسترده تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: انتظار از ترکیه این است که در تامین محصولات پتروشیمی سهم بیشتری از ایران که دارای محصولات بسیار باکیفیتی است، داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پایان تاکید کرد: تبریز به عنوان دروازه تجارت ایران به اروپا و ترکیه دارای نقش بسیار با سابقه و مهمی در تجارت بین المللی است و امیدوارم مقامات سیاسی دو کشور شرایط بهتری برای توسعه مناسبات تجاری ایران و ترکیه ایجاد کنند.

ژائله در پایان با بیان اینکه اتاق بازرگانی تبریز بیش از 102 سال قدمت دارد، ادامه داد: تبریز در طول تاریخ به تجارت معروف بوده و با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی می‌تواند زمینه خوبی برای گسترش روابط اقتصادی ایران و ترکیه باشد.