تاریخ : يکشنبه 25 فروردين 1398
کد 422

دیدار منتخبین نهمین دوره اتاق تبریز با نماینده مقام معظم رهبری در استان

دیدار دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز و هئیت رئیسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز با حجه الاسلام دکتر آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه تبریز
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، ژائله رئیس اتاق تبریز به اتفاق اعضای هئیت رئیسه و هئیت نمایندگان اتاق تبریز در ابتدای شروع مسئولیت خود در دوره نهم اتاق تبریز با حجه الاسلام دکتر آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات این دوره از اتاق و برنامه های آتی هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان ارائه نمود.
دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در این دیدار با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه، گزارشی از انتخابات نهمین دوره اتاق تبریز ارائه داد. وی در این گزارش خاطر نشان کرد: اتاق تبریز با 67 درصد مشارکت اعضاء و فعالان اقتصادی رتبه اول کشور در مشارکت انتخاباتی اعضاء در سراسر کشور را کسب نموده است.
رئیس اتاق تبریز با ابراز این نکته که هیئت رئیسه و هیات نمایندگان دوره نهم انتخابات کار خود را رسما از پنجشنبه هفته گذشته شروع نموده اند؛ افزود: در آغازین روزهای شروع فعالیت نشستی با انجمن صنایع غذایی استان تشکیل گردید تا به صورت اضطراری به مسائل و مشکلات واحد های تولیدی در این انجمن که عمدتا تامین مواد اولیه ، همچون شکر، آرد و ... مورد بررسی قرار داده و راهکار های عملیاتی به مسئولان امر به منظور مرتفع نمودن مسائل و مشکلات پیش آمده را بر طرف نمایند.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در کشور، شرایط موجود را فرصتی برای رسیدن به خود کفایی در حوزه های مختلفی صنعتی و تولیدی خواند و یاد آور شد: در مذاکرات اولیه با مدیر کل جهاد کشاورزی استان در سدد آن هستیم تا زمینهای کشاورزی که مورد بهره برداری قرار نمی گیرند را به صورت یکپارچه و به صورت مکانیزه با استفاده  از کارشناسان حوزه کشاورزی که از دانشگاه های استان فارغ التحصیل شده اند مورد بهره برداری قرار دهند تا موجبات اشتغال بیش از 10 هزار نفر در استان را فراهم آوریم.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور خاطر نشان کرد که تورم مو جود در کشور سبب شده که مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولیدی  به سه برابر قیمت تمام شده در سال های قبل برای واحد های تولیدی تمام شود که عملا این کار سبب کاهش قدرت خرید واحد های تولیدی شده و واحد های تولیدی را با کمبود نقدینگی  مواجه نموده که در این خصوص مسئولان ارشد کشور می بایست راهکار های عاجلی را ارائه دهند.
رئیس اتاق تبریز در خاتمه رفع مشکلات حوزه فرش دستبافت، ایجاد بانک استانی به منظور بهره برداری از منابع مالی استان در جهت توسعه همه جانبه خود استان ، فعال نمودن کمیسیون های تخصصی اتاق به منظور ارائه راه کارهای عملیاتی به فعالان اقتصادی در حوزه های تخصصی کمیسیون های موجود، اقدام به کار های جهادی به منظور مواجه با شرایط سخت اقتصادی در کشور  به منظور حل بزرگترین مسئله اجتماعی جامعه یعنی اشتغال و ارتقاء جایگاه اقتصادی استان در کشور را مطرح نمود.

حجه الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار با  ژائله رئیس اتاق تبریز، هئیت نمایندگان و هئیت رئیسه اتاق تبریز گفت:
  • اولویت اول شما که خیلی هم مهم است؛ وحدت و همدلی بین اعضاء اتاق تبریز است.همه باید یک هدف را دنبال کنند (توسعه استان و کشور) البته طبیعی است که نظر همه اعضاء عین هم نباشد و هر نماینده نظر خود را داشته باشد. اختلاف نظر طبیعی است؛ در مجلس شورای اسلامی هم اختلاف نظر وجود دارد اصلا در مجلسی که همه یک نظر داشته باشند مجلس خوبی نیست. اما مهم است که در مسائل کلان کشور همدلی وجود داشته باشد و همه یک هدف را دنبال بکنند و آن خدمت به کشور است. گروه های مختلف همه حرف و نظر خود را می گویند اما مهم است که وحدت و همدلی وجود داشته باشد تا خدای ناکرده دشمن سوء استفاده نکند.
  • میز، مقام، ثروت برای کسی نمانده است؛ اگر برای کسی می ماند اصلا به ما نمی رسید و می ماند دست قبلی ها. باید مسیر مدیریت را مسیر خدمت به مردم و مسیر خدمت در راه خدا قرار دهیم چرا که قطعا خداوند به افرادی که از ثروت خود برای خدمت به خلق خدا و برای تلاش در راه خدا؛ هزینه می کنند ثروت آنها را چندین برابر می کند و آنهایی که در راه خدا خرج نمی کنند خدا به آنها ثروت نمی دهد.
  • می دانیم به دلایل مختلف وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست؛ یکی به دلیل تحریم ها و دیگری به خاطر بی دبیری؛ در نماز جمعه هم طرح کردم: قیمت پیاز و سیب زمینی چه ربطی دارد به تحریم ها؛ این معلوم است که علت گرانی آنها به خاطر صادرات بی رویه این محصولات است؛ ماشین ها در مرزها صف کشیده اند و قیمت پیاز در داخل کشور 18 هزار تومان است. وضعیت اقتصادی کشور معلوم است و هزینه های زندگی کمر شکن ولی چاره ای جزء ایستادگی و مقاومت نیست.
  •  شما که در اتاق بازرگانی حضور دارید؛ اتاق تشکیلاتی اجرایی نیست؛ اتاق مکانی برای همفکری و سیاست گذاری است؛ اتاق ها قدرت اجرایی ندارند که شما بگوید فلان کار را انجام خواهیم داد ولی می توانید به عنوان مشاور به مدیران اجرایی کمک کنید.
  • در انتخاباتی که برگزار شد؛ به نظر می رسد که تا کنون به این نحو و با این تبلیغات گسترده برگزار نشده بود آدم فکر می کرد که انتخابات مجلس شورای اسلامی است. انتخابات خوبی برگزار شد و کاندیداها شعارهای خوبی هم داشتند؛ الان باید به شعارهایی که داده شده عمل شود و برای این کار لازم است که کار آفرینان استان دور هم جمع شوند و به مسئولان استان کمک کنند برای بهبود و پیشرفت اقتصادی استان؛ مخصوصا در این خصوص کار آفرینان جوان را تشویق کنید تا جهادی حرکت کنند چون شرایط فعلی و روال روزمره مثل گذشته جواب نمی دهد و باید در کارها به صورت جهادی حرکت شود؛ توجه بیشتری به کار آفرینان جوانی که فارغ التحصیل دانشگاه هستند داشته باشید تا آنها هم تشویق شوند و جهادی حرکت کنند. فعالان اقتصادی و کارآفرینان جوان را به تقوا دعوت کنید چون اگر جوان کار خود را درست شروع کند کارها یش را تا انتها درست پیش خواهد برد.
  • شما در فرمایشان خود حمایت بنده را خواستار شدید در حدود دو سالی که در خدمت استان بودم در عین حال که اخبار اتاق را پیگیر و گزاراشات مرتبی را از مطلعین امر گرفته ام در بازدیدهایی که از واحدهای صنعتی و تولیدی داشتیه ام در کنار شماها، بوده و بر کارها نظارت و از شما حمایت نموده ام  و در جلسات رسمی چه در تهران و چه در استان پی گیر مباحث اقتصادی و صنعتی استان هستم و با برگزاری جلسات هفتگی با مدیران ارشد استان در سدد پشتیبانی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان هستم و هر آنچه از بنده خواسته شده در حد وسع و توان خود پشتیبانی، کمک و حمایت نموده ام؛ یعنی وقتی احساس می کنم که کار فردی در راستای توسعه جامعه است وظیفه خود می دانم که در کنار او بوده و حمایت نمایم.
  • در مسائلی همچون قطع درختان ؛ وضعیت آب و...  در استان شاید جزء معدود استانهای هستیم که در هر نماز جمعه به مسائل و مباحث زیست محیطی پرداخت می شود. در مباحث و مشکلات؛ اداری، قضایی، مالیاتی، بانکی و ... در حد توان و بزاعت خود پیگیر مسائل و مشکلات مردم، کارآفرینان و صاحبان صنایع هستم و در عوض انتظار داریم که تلاش های شما تلاش های جهادی باشد و فرصت ها را از دست ندهیم. الان که شما به عنوان هئیت رئیسه و هیات نمایندگان در اتاق تبریز حضور دارید همه باید تلاششان این باشد که واقعا جهادی حرکت کنید چون فرصت ها زود می گذرد. چرا که چند صباح دیگر خواهیم شنید که زمان دوره نهم انتخابات هم تمام شد و انتخابات جدید فرا رسیده، عمره ها هم به همین نحو در حال گذر است پس تا هستیم باید به نحو احسنت در راه خدمت به خلق خدا و مردم حرکت کنیم. الحمد الله در استان ضمینه خدمت هم وجود دارد و هر کس بخواهد واقعا به مردم خدمت کند امکانش فراهم است.
  • در خصوص آقای ژائله بارها عرض کرده ام: برای 15 هزار نفر کارگر اشتغال ایجاد کردن واقعا یک عمل جهادی است. یا در بازدید از گلخانه آقای ابراهیمی در جلفا واقعا جای تقدر دارد چون باعث توسعه کشور و استان شده اند و جای افتخار دارد که ایشان در استان چنین کار عظیمی را راه اندازی کرده است. و سایر واحد های تولیدی و صنعتی که در استان وجود دارند.
  • خدا به آقای مقیمی رحمت کند نام نیک ایشان همیشه جاودان خواهد ماند؛ مقیمی نمرده است؛ مقیمی زنده است. بچه های مرحوم را به دفتر دعوت کردم و گفتم نگذارید نا پدرتان فراموش شود؛ گفتم همان راه آن بزرگوار را ادامه دهید.البته خوشبختانه احساسم این است که عزیزان به توصیه عمل می نمایند و مدرسه ای که در منطقه پدافند نیروی هوایی مرحوم به اتفاق بنده کلنگ زنی کرده بودند بچه در سد اتمام آن به بهترین نحو ممکن هستند که جای تقدیر دارد.نام آقای مقمیمی فراموش نخواهد شد؛ در ماه رمضان و جش گلریزان در اولین صحبت از ایشان یاد خواهم کرد. ایشان همیشه اولین چک را در مراسم گلریزان می نوشتند و همین کارها است که باعث شده که نام ایشان مانده گار شود. انشاالله خداوند به همه ما توفیق دهد که دست خالی از این دنیا نرویم.
پس کار کنیم و از فرصت ها بهره برداری کنیم، علی(ع) در این خصوص می فرمایند فرصت ها همچون ابر می گذرند و اگر استفاده نکنیم از دست خواهند رفت.
  •   انتظاری که از شما دارم این است که جایگاه اتاق تبریز را احیاء نماید . البته وقتی می فرماید استان آذربایجان شرقی در بین اتاق های سراسر کشور بیشترین مشارکت انتخاباتی را داشته این اولین گام ارتقاء جایگاه اتاق تبریز است و می تواند تکیه گاه محکمی برای سایر حرکت های عزیزان در هئیت رئیسه و هئیت نمایندگان اتاق باشد پس از این ظرفیت به وجود آمده به منظور ارتقاء جایگاه اتاق تبریز در اتاق ایران بهره برداری نماید و راهی که شروع کرده اید را با قدرت و توان ادامه دهید.
  • نقش زنان کار آفرین در اتاق تبریز را تقویت کنید.