تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1402
کد 4203

حضور 11 برند کفش تبریز در شصت و نهمین دوره نمايشگاه بين‌المللي مد و کفش ترکیه(آی‌مد)

شصت و نهمین دوره نمايشگاه بين‌المللي مد و کفش ترکیه (آی‌مد) در شهر استانبول با حضور بیش از ۴۰۰ برند خارجی از کشورهای مختلف جهان و شرکت‌های ترکیه‌ای و 14 برند از کشور ایران شهریور ماه سال‌جاری برگزار شد و برندهای داخلی شرکت‌کننده، دست پُر از این نمایشگاه به ایران بازگشتند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این نمايشگاه 11 برند از تبریز برای دومین بار در قالب پاویون صنعت کفش تبریز، یک برند از تهران، یک برند از اصفهان و یک برند از منطقه آزاد تجاری ارس در کنار برندهای مطرح جهانی حضور یافته، تولیدات و محصولات خود را عرضه کرده و با استقبال بسیار خوب تجار خارجی روبرو شدند.
در این دوره از نمایشگاه آی مد استانبول تعداد غرفه ها نسبت به دوره قبل افزایش داشت و از تبریز برندهای مطرحی همچون کفش آقانژاد، کفش همگام، کفش معراج طب، کفش مادو، کفش ماکسیم، کفش ریتکس، کفش قربانی وفا، کفش استار، کفش توگوطب، کفش سی سی و شرکت آناک چرم حضور داشتند و در این مدت به ارائه توانمندی‌های خود و صنعت کفش تبریز پرداخته و نشان دادند که صنعت کفش تبریز حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی دارد.
اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان‌شرقی در این دوره نیز همانند دوره‌های قبل، به‌عنوان مجری و هماهنگ کننده برای حضور برندهای تبریزی فعالیت داشت و یک غرفه از سوی ستاد اجرایی نمايشگاه آی مد بصورت رایگان جهت معرفی بیشتر صنعت کفش تبریز به اتحادیه واگذار شده بود.
برگزاری جلسه با مسئولان برگزاری نمایشگاه «آیسف» جهت حضور تولیدکنندگان در این نمایشگاه، برگزاری جلسه با مسئولان دانشگاه «تاسو» جهت برگزاری دوره های آموزشی مدل‌سازی و طراحی اعضای اتحادیه، برگزاری نشست های تخصصی با اساتید کفش ترکیه در حاشیه نمایشگاه، بازدید رایزن فرهنگی ایران در ترکیه از غرفه ها و همچنین بازدید مسئولان برگزاری نمایشگاه و رئیس اتحادیه کفش استانبول از غرفه ها از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه بود.
 
تلاش برای توسعه صادرات، معرفی محصولات داخلی و کسب بازارهای جهانی در صنعت کفش
علیرضا جباریان فام؛ رئیس اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه این نمایشگاه ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی،  شرکت شهرک‌های صنعتی استان و به ویژه اتاق بازرگانی تبریز، هدف از حضور برندهای تبریزی در این نمایشگاه را توسعه صادرات، معرفی محصولات داخلی و کسب بازارهای جهانی دانست.
وی افزود: طی مدت حضور در این نمایشگاه تجربه و شناخت خوبی از بازارهای جهانی به‌دست آورده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات صادرات کفش قرار گرفتیم که قطع یقین این امر در رونق تولید و توسعه صادراتی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
جباریان فام گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی تجار خارجی از غرفه‌های تبریزی صورت گرفت و مذاکراتی نیز انجام شد در روزهای آتی منجر به عقد قرارداد و فروش خواهد شد و امیدوارم با تداوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، شاهد معرفی بیشتر برند کفش تبریز باشیم.
 
تداوم حضور در نمایشگاه‌های خارجی برای نشان دادن توانمندی‌های صنعت ایران
مهدی آقانژاد؛ رئیس انجمن کفش تبریز هم با ابراز خرسندی از حضور برندهای کفش تبریز در این نمایشگاه برای کسب سهمیه در بازارهای خارجی گفت: این اقدام با همکاری اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان‌شرقی و انجمن کفش تبریز برگزار شد و در معرفی توانمندی‌های صنعتگران استان بسیار موثر بود، بطوریکه طی این چهار روز مراودات تجاری و اقتصادي خوبی صورت گرفت و توليدکنندگان حاضر در نمايشگاه با تجار بسیاری از کشورهای جهان آشنا شدند.
وی با اشاره به اینکه، صنعت کفش ایران می‌تواند با تداوم حضور در نمایشگاه‌های خارجی، توانمندی‌های خود را نشان دهد، افزود: از مسئولان کشورمان استدعا داریم با حمایت‌های خود موجب حضور برندهای کفش ایران، نه تنها در نمایشگاه آی مد ترکیه بلکه سایر نمایشگاه‌های تخصصی چرم و کفش شوند تا شاهد کسب سهمیه بیشتری در بازارهای جهانی باشیم.
شایان ذکر است؛ اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان‌شرقی و انجمن کفش تبریز با هدفگذاری توسعه صادرات و یافتن بازارهای جهانی حضور در نمایشگاه‌های خارجی را در برنامه کاری خود قرار داده اند که با حمایت بیشتر مسئولان و متولیان امر، قطع یقین شاهد شروع و افزایش صادرات به سایرکشورها در آینده نزدیک خواهیم بود.

 
آلبوم تصاویر حضور 11 برند کفش تبریز در شصت و نهمین دوره نمايشگاه بين‌المللي مد و کفش ترکیه(آی مد)